همشهری آنلاین: نخستین جلسه شورای عالی سینما در حضور رئیس جمهور و در جهت ارتقای سطح سینمای کشور برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، در این نشست ضرورت تامین تجهیزات فنی سینما، احداث سالن‌های سینمایی، رفع مشکل بیمه، بازنشستگی و بیکاری هنرمندان و سینماگران و تشکیل سازمان مستقل سینمایی و احداث نهادهای سینمایی مورد تاکید و موافقت قرار گرفت.

council

در این نشست مقرر شد مسایل مربوط به تشکیل سازمان مستقل سینمایی و بیمه هنرمندان و پیشکسوتان پس از بررسی های کارشناسی برای تصویب در جلسه بعدی شورای عالی سینما ارایه شود و دولت بر اختصاص اعتبار مستقلی برای رفع مشکلات و ارتقاء سطح سینمای کشور تاکید کرد.

 more   آشنایی با تاریخچه سینما در ایران

تامین اعتبار لازم برای تاسیس شهرک‌های سینمایی،‌حمایت از هنرمندان و فعالیت های سینمایی، معافیت سینماگران از پرداخت مالیات نیز از جمله مواردی بود که در جلسه شورای عالی سینما مورد تاکید قرار گرفت.

رییس جمهور در این نشست سینما را عرصه ای استراتژیک و مهم دانست و گفت: دولت آماده است پیشنهادات و راهکارهایی که شورای عالی سینما تهیه و نهایی می کند مصوب کرده و آن را ابلاغ کند و مصوبات این شورا در حکم مصوبات هیئت وزیران بوده و بلافاصله پس از تصویب قابلیت اجرایی دارد .

دکتر احمدی نژاد همچنین با تاکید بر اینکه سینماگران باید افق نگاه خود را جهانی کنند بر ضرورت تولید سالیانه حداقل ده فیلم فاخر با رویکرد مخاطب جهانی تاکید کرد.

اعضای شورای عالی سینما نیز در این نشست در سخنانی با اظهار خرسندی از تشکیل چنین جلسه ای پس از 31 سال از انقلاب اسلامی و بررسی موضوعات سینمای کشور در سطح کلان و در حضور بالاترین مقام اجرایی ، پیشنهادات و دغدغه های خود را در جهت توسعه سینمای کشور با رییس جمهور در میان گذاشتند.

اعضای شورا با تاکید بر اینکه در سینمای کشور شرایطی حاکم است که نیاز به گامهای بلند و شجاعانه دارد، تاکید کردند که این دولت می تواند موانع موجود در مسیر سینمای کشور را برطرف کند از این رو باید سینماگران کشور قدر این دولت را بدانند.

تامین سخت افزار و تجهیزات سینمایی، توجه به سینمای دفاع مقدس ، توجه به شهرستان ها و استعدادهای آن ،‌تقویت مفاهیم ارزشی در عرصه سینما ، ضرورت تولید آثار مفهومی و تالیف کتب آموزشی ، بیمه و بیکاری هنرمندان از جمله موضوعاتی بود که از جانب سینماگران حاضر در نشست مطرح شد .

تشکیل شورای عالی سینما در 30 / 4 / 89 به تصویب هیئت وزیران رسید و رییس جمهور بعنوان رییس این شورا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس کمیسیون فرهنگی دولت، رییس سازمان صدا و سیما، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده صنوف سینما و تشکل‌های مستقل سینمایی و پنج نفر از سینماگران معتبر و شناخته شده کشور و معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای این شورا هستند

کد خبر 124454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز