گروه حوادث: پرونده تیرانداز شهر مالمو در جنوب سوئد با وارد شدن اتهام 2جنایت و 5 مورد تلاش برای ارتکاب قتل دیگر وارد مرحله‌ای تازه شد. پیش از این مرد جنایتکار به یک فقره قتل عمدی و5 مورد شروع به قتل متهم شده بود.

متهم خارجی تیرانداز سریالی

تیراندازی‌های سریالی این مرد 38 ساله که پیتر مانگاس نام دارد از تابستان سال 2003 در شهر مالمو شروع شد. در آن سال زن مهاجری در یکی از خیابان‌های شهر هدف گلوله‌ای قرار گرفت که از اسلحه پیتر شلیک شده بود اما خوشبختانه از این حادثه جان سالم به در برد و از همان زمان تحقیقات برای به‌دام انداختن مرد تیرانداز شروع شد.

پیتر که به‌نظر می‌رسد یک نژادپرست افراطی است، جنایات خود را ادامه داد. او قربانیان خود را از بین مهاجران انتخاب می‌کرد و بعد از غافلگیر کردن آنها در خیابان‌های مختلف شهر، آنها را هدف گلوله قرار می‌داد. گرچه این مرد طی سال‌های 2003 تا 2009 افراد زیادی را هدف گلوله قرار داد اما اوج حملات او به مهاجران به اوایل پاییز امسال برمی‌گردد.

بعد از اینکه متهم طی مهر و آبان‌ماه امسال چند مهاجر را با فاصله‌ زمانی کوتاه هدف گلوله قرار داد، پلیس دریافت که با یک تیرانداز سریالی روبه‌روست و از همان زمان تحقیقات گسترده‌ برای به‌دام انداختن این جانی خطرناک وارد مرحله‌ای تازه شد. تحقیقات برای دستگیری تیرانداز سریالی در حالی ادامه داشت که جنایت‌های او موجی از ترس و وحشت را میان مهاجران سوئد به‌خصوص ساکنان شهر مالمو به‌وجود آورده بود.

در بین افرادی که از شلیک‌های مرگبار این مرد جان سالم به در برده‌اند، یک ایرانی هم به چشم می‌خورد. این مرد ایرانی شب هنگام، زمانی که در مغازه‌اش مشغول به کار بود، با شنیدن صدای شکسته شدن شیشه مغازه از آنجا خارج شده و مرد تیرانداز را دیده که مقابل مغازه ایستاده بود.

مرد ایرانی با مشاهده تیرانداز سریالی با او درگیر شده اما وی با زدن ضربه‌ای به‌صورت این مرد ایرانی، او را نقش بر زمین کرده و پا به فرار گذاشته بود. گرچه مرد مغازه‌دار از درگیری با تیرانداز سریالی شهر مالمو جان سالم به در برده اما در جریان درگیری آنها، آثاری از خون قاتل سریالی در محل درگیری به جا ماند که یکی از سرنخ‌های پلیس برای به دام انداختن متهم بود.

سرانجام درحالی‌که پلیس بررسی‌های همه جانبه‌ای را برای دستگیری متهم در دستور کار خود قرار داده بود، ماموران با سرنخ‌های موجود در پرونده متوجه شدند که این مرد، جوانی 38 ساله به‌نام پیتر است و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

در نخستین جلسه بازپرسی که چند هفته پیش برگزار شد، اتهام پیتر یک فقره قتل عمدی و 5 مورد شروع به قتل عنوان شد که این اتهام با به دست آمدن اطلاعات تازه‌ای، تغییر کرد و افزایش یافت. براساس این گزارش، دومین جلسه بازپرسی از پیتر آخرین روز هفته گذشته برگزار شد و در این جلسه اتهام 2فقره قتل عمدی و 5 مورد شروع به قتل دیگر به اتهامات این مرد افزوده شد. پلیس معتقد است که متهم در تابستان سال 2003 در جریان حملات خود به مهاجران 2 نفر را به قتل رسانده و طی سال‌های بعدی 5نفر دیگر را هم هدف شلیک گلوله قرار داده است.

با این اتهامات جدید، قاتل سریالی شهر مالمو حالا با اتهام 3 قتل عمدی و 10 مورد شروع به قتل روبه‌روست که به گزارش رسانه‌های سوئد، وی و وکیل مدافعش اتهامات جدید را قبول ندارند اما حاضرند پلیس درباره ‌آنها تحقیق کند.

کد خبر 124106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز