گروه سیاسی: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از پرتاب 2 ماهواره «فجر» و «رصد» در دهه‌ فجر سال‌جاری خبر داد.

 احمد وحیدی که در حاشیه‌ یازدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری سخن می‌گفت، اظهار کرد: ماهواره‌ فجر، یک ماهواره‌ شناسایی است که با سیستم‌ سلول‌های خورشیدی کار می‌کند و دارای قدرت ماندگاری و پایداری بالایی است و می‌تواند ضمن حرکت در مدارها، انتقال مداری را هم انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دستاوردهای ارائه شده در دهه فجر پرتاب کاوشگر با محموله‌های زیستی است، تصریح کرد: دیگر ماهواره پرتابی به فضا، ماهواره «رصد» است که امیدواریم تا دهه فجر به وزارت ارتباطات تحویل و پرتاب شود. وحیدی همچنین در سخنانی در مراسم گشایش این نمایشگاه که ایسنا مشروح آن را منتشر کرد بر آمادگی وزارت دفاع برای استفاده از توانمندی‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری به‌عنوان یک مرجع سیاسی، علمی و فرهنگی سکان‌دار جریان علمی هستند و این حرکت را دنبال می‌کنند، یادآور شد: این حرکت اکنون به حرکت اجتماعی تبدیل شده و بی‌تردید پایان ناپذیر است. وزیر دفاع افزود: همانطور که در دفاع مقدس به بسیج به‌عنوان یک جریان پایان ناپذیر اجتماعی نگاه کردیم و دفاعمان آنچنان قوی شد در حوزه حرکت علمی نیز اینچنین است و این از برکات نظام است که اصولا به این شکل اداره می‌شود.

وحیدی ادامه داد: وقتی که یک عالم اداره‌ جامعه را بر عهده بگیرد حرکت جامعه این چنین همه جانبه می‌شود و روز به روز شعله آن برافروخته‌تر می‌شود. وی با اشاره به اینکه نرخ رشد تولید علم ایران بیش از سایر کشورهاست، اظهار داشت: امروز برخی از جریاناتی که علیه نظام عمل می‌کنند از این مسئله نگران هستند و این نگرانی را با به شهادت رساندن دکتر مسعود علی‌محمدی و دکتر شهریاری نشان می‌دهند.

وحیدی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که مسئولان امنیتی ما ترور نمی‌شوند اما دانشمندان ما ترور می‌شوند و این یعنی علم به معنای خط مقدم جمهوری اسلامی ایران چنان مهم است که امروز خون پاک شهدا ریخته می‌شود و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای و کشوری تمدن‌ساز داشته باشیم باید علوم انسانی به‌عنوان سامان‌بخش مبانی و نظریات و جهان‌بینی و علوم تجربی به‌عنوان پیکره مادی تمدن مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 124050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز