گروه حوادث: زن جوان با دردست‌داشتن یک کیف خالی وارد آرایشگاه‌ها‌ی‌ زنانه یا مدارس دخترانه می‌شد و در یک چشم بر هم زدن کیفش را با کیف طعمه‌هایش عوض می‌کرد و پا به فرار می‌گذاشت.

متهم

تحقیقات پلیس برای دستگیری این سارق حرفه‌ای با شکایت زنی که مدعی بود کیف حاوی 50 میلیون تومان طلایش از سوی فرد ناشناسی به سرقت رفته، شروع شد. شاکی در تشریح ماجرای سرقت به قاضی مدیر روستا، بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 5 تهران، گفت: نخستین روزهای نوروز بود و من و خانواده‌ام قصد سفر داشتیم. برای همین تصمیم گرفتم همه طلاهایم را که 50 میلیون تومان می‌شد به یکی از دوستان صمیمی‌ام بسپارم و بعد به مسافرت برویم.

وی ادامه داد: طلاها را داخل کیفم گذاشتم و به آرایشگاه دوستم رفتم. او مشتریان زیادی داشت و وقتی روی صندلی نشسته بودم و مشغول حرف زدن با وی بودم، کیفم را هم کنارم گذاشتم. در همین هنگام زن جوانی وارد آرایشگاه شد و کنار من نشست. چند دقیقه بعد وی به بهانه اینکه دوباره برمی‌گردد از جایش بلند شد و آرایشگاه را ترک کرد و لحظاتی بعد از رفتن او بود که متوجه شدم، کیف طلاهایم نیست و به جای آن کیف دیگری کنارم قرار دارد. بلافاصله در کیف را باز کردم اما به جز مقداری روزنامه چیز دیگری داخل آن نبود. آنجا بود که فهمیدم زنی که کنار من نشسته بود بعد از جا گذاشتن کیف خالی خود، کیف مرا به سرقت برده و متواری شده است.

شروع تحقیقات

با این شکایت بررسی‌های کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری زن سارق شروع شد. ماموران در نخستین اقدام به چهره‌نگاری از وی پرداختند اما در این مرحله از تحقیقات به هیچ نتیجه‌‌ای نرسیدند. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، شکایت‌های دیگری در اختیار پلیس قرار گرفت که از سرقت‌های سریالی زنی با کیف‌ خالی حکایت داشت.

بررسی‌ این شکایت‌ها نشان می‌داد که زن جوان درحالی‌که یک کیف خالی در دست داشت به آرایشگاه‌های زنانه و یا مدارس دخترانه شمال و شمال غرب تهران می‌رفت و مدعی می‌شد که قصد کوتاه کردن مو یا رسیدگی به وضعیت تحصیلی دخترش را دارد. او سپس در یک فرصت مناسب کیف خالی خود را با کیف مشتریان آرایشگاه یا معلمان مدرسه عوض می‌کرد و پا به فرار می‌گذاشت.

دزد حرفه‌ای

بررسی مشخصات سارق نشان می‌داد که همه این سرقت‌ها از سوی همان زنی صورت گرفته که کیف حاوی 50 میلیون تومان طلا را دزدیده است. در این مرحله از تحقیقات تصویر چهره‌نگاری شده این زن در اختیار مدارس و آرایشگاه‌های زنانه‌ای قرار گرفت که احتمال می‌رفت متهم به آنجا مراجعه کند اما باز هم هیچ سرنخی از او به دست نیامد. ماموران با این فرضیه که متهم اقدام به فروش طلاهای مسروقه کرده باشد به طلافروشی‌های مختلف پایتخت نیز سر زدند اما باز هم ردی از وی به دست نیاوردند. درحالی‌که جست‌وجو برای به دام انداختن زن سارق ادامه داشت، مدتی قبل مدیر یکی از مدرسه‌های دخترانه که کیفش توسط سارق دزدیده شده بود نزد ماموران رفت و اطلاعات مهمی را در اختیار آنها قرار داد.

یک سرنخ

این زن گفت: برای پیگیری پرونده‌‌ام به کلانتری تهرانسر رفته بودم که متوجه شدم زنی که کیفم را دزدیده بود پرونده مشابهی در سال گذشته داشته است. ظاهرا در آن پرونده این زن بعد از سرقت کیف یکی از مالباختگان دستگیر و به کلانتری منتقل شده اما با جلب رضایت شاکی، آزاد شده است.

با این سرنخ ماموران راهی کلانتری شدند و به بررسی پرونده زن سارق پرداختند. با به دست آمدن چند نشانی از متهم، جست‌وجوها وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران اواسط آذرماه موفق به دستگیری همسر این زن شدند. مرد جوان که به مواد‌مخدر اعتیاد داشت در بازجویی‌ها مدعی شد که همراه همسرش به نام آنا سوار بر خودرو یا موتورسیکلت به مقابل آرایشگاه‌ها یا مدارس دخترانه می‌‌رفت و بعد از اینکه همسرش نقشه سرقت را عملی می‌کرد وی را سوار موتور یا خودرو کرده و همراه هم از محل فرار می‌کردند.

درحالی‌که آنا با اطلاع از دستگیری شوهرش پا به فرار گذاشته بود، جست‌وجو برای دستگیری او ادامه یافت و چند روز بعد وی نیز در مخفیگاهش در غرب تهران شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. زن جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد و مدعی شد که در تمامی سرقت‌ها همسرش نیز همراه او بوده است.

سرهنگ مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر از کسانی که از سال گذشته در نقاط مختلف پایتخت به این شیوه هدف سرقت قرار گرفته‌اند خواست برای شناسایی متهم به پایگاه دوم پلیس آگاهی در خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

کد خبر 123931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز