همشهری‌آنلاین: برف سنگین و یخبندان در بخش‌های بزرگی از اروپا فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های مرکزی قطار را به هرج و مرج کشانده. شرکت‌هایی هواپیمایی استفاده از قطار را به مسافران توصیه می‌کنند، و راه آهن صرف‌نظر کردن از سفرهای غیرضروری را.

snow

به گزارش رادیو دولتی آلمان؛ مسئولان فرودگاه فرانکفورت اعلام کرده‌اند در نیمه‌ی نخست روز یکشنبه (۲۸ آذر / ۱۹ دسامبر) بیش از ۵۰۰ پرواز لغو شده است. بنابر گزارش‌ها شماری از مسافران از روز جمعه در این فرودگاه به انتظار امکان سفر نشسته‌اند. حرکت قطارها نیز به دلیل یخبندان و برف سنگین با مشکلات فراوانی روبروست.

هجوم مسافران به ایستگاه‌های راه‌آهن

صبح یکشنبه شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا با اشاره به وجود مشکلات شدید در فرودگاه‌ها به شهروندان آلمان توصیه کرد برای سفرهای داخلی از هواپیما صرف‌نظر کرده و با قطار مسافرت کنند. ساعتی بعد از انتشار این توصیه راه‌آهن آلمان که یکی ازگسترده‌ترین و مجهزترین شبکه‌های ریلی جهان را در اختیار دارد، از مردم خواست دست‌کم در روز یکشنبه از سفرهای غیرضروری با قطار خودداری کنند.

شرکت راه‌آهن آلمان تقریبا در تمام مسیرها از سرعت قطارهای سریع‌السیر کاسته است. به گفته‌ی یکی از سخنگویان این شرکت سرعت قطارها که هفته‌ی پیش به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت کاهش داده شده بود، اکنون به ۱۶۰ کیلومتر تقلیل پیدا کرده است. کم شدن سرعت قطارها و هجوم مسافرانی که پروازهایشان لغو شده موجب ازدحام شدید مسافر در واگن‌ها شده است.

بسته شدن موقت فرودگاه‌ها

آخرین یکشنبه‌ پیش از تعطیلات کریسمس یکی از پر رفت و آمدترین روز سال محسوب می‌شود. افزون بر این انتظار می‌رود در روزهای آینده نیز سفرهای معمول این فصل به بیشترین تعداد برسند. اغلب فرودگاه‌های اصلی اروپا در روز یکشنبه وضعیت مشابهی داشته‌اند. فرودگاه فرانکفورت از صبح یکشنبه موقتا درهای ورودی خود را به روی مسافران تازه وارد بسته و برای مسافران سرگردان نیز امکان خواب فراهم کرده است.

لوفت‌هانزا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده برنامه‌ی پروازهای این شرکت به کلی دستخوش تغییر شده است. ظاهرا وضع در فرودگاه لندن بحرانی‌تر از دیگر فرودگاه‌های بزرگ اروپایی است. بنابر گزارش‌ها در طول روز یکشنبه تقریبا هیچ هواپیمایی امکان نشستن در این فرودگاه را پیدا نکرده و تعداد پروازها از این مبدا نیز انگشت‌شمار بوده است.

ظاهرا لندن در یک قرن گذشته چنین سرمایی را تجربه نکرده است. سرمایی که تا منهای بیست درجه سانتیگراد ثبت شده. برف سنگین به تعطیلی کامل دو فرودگاه اصلی بریتانیا منجر شده است.

سرگردانی هزاران مسافر

به گزارش خبرگزاری آلمان در روزهای اخیر فرودگاه آمستردام نیز با ازدحام روبرو بوده است. جمعه و شنبه بیش از سه هزار مسافر مجبور شده‌اند شب را در فرودگاه بمانند. در فرودگاه شارل دوگل پاریس نیز یک چهارم تمام پروازها لغو شده است. اغلب فرودگاه‌های مهم اروپا مجبور بوده‌اند برای آماده کردن باندهای پرواز از چند ساعت تا یک روز کامل بسته باشند.

کد خبر 123899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز