همشهری آنلاین: در پی هشدار اداره هواشناسی امریکا درباره بارش برف سنگین در شرق امریکا از جمله نیویورک بسیاری از پروازها از اروپا به سوی شرق امریکا لغو شده‌اند.

 

 

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از بی بی سی، کارشناسان هواشناسی امریکا گفته اند انتظار می رود در نیویورک ، بوستون ، فیلادلفیا و نیوجرسی حداقل 20 تا 50 سانتیمتر برف ببارد.

جبهه هوای سرد و برفی به سوی واشنگتن پایتخت امریکا نیز در حرکت است و بخش هایی از جنوب امریکا که کمتر کریسمس برفی را به یاد دارند اکنون سفید پوش شده است و برزندگی روزمره مردم تاثیر گذاشته و صدها پرواز لغو شده اند همچنین پلیس به مسافران کریسمس در مورد جاده های لغزنده هشدار داده است .

درحالی که بارش برف ایالت های شرق امریکا تا جنوب را فراگرفته در مناطقی از جنوب امریکا نیز باران می بارد.

در آتلانتا نخستین بار پس از 128 سال در روز کریسمس برف باریده است و براساس گزارش کارشناسان هواشناسی در برخی از مناطق این ایالت 10 سانتیمتر برف بارید و دستکم 300 پرواز لغو شده است .

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز اعلام کرد ، پروازهای خود را از شرق امریکا به اروپا و از اروپا به شرق امریکا لغو کرده است و شرکت هواپیمایی ورجین آتلانتیک نیز پروازهای خود را در این بخش از آمریکا لغو کرده است .

شرکت هواپیمایی دلتای امریکا دستکم 650 پرواز و کنتینانتال 265 پرواز و شرکت هواپیمایی یو اس ایر 399 و شرکت هواپیمایی یونایتد 102 پرواز خودرا لغو کرده اند به مسافران شرکت های هواپیمایی توصیه شده پیش از حرکت به فرودگاهها ضمن تماس با شرکت های مربوطه از وضع پرواز خود اگاهی حاصل کنند و برای رزرو دوباره نیز اقدام نمایند.

همچنین براساس این گزارش ، بیشتر پروازها از فرودگاه بین المللی ریگان در خارج واشنگتن دی سی لغو شده است .

اداره هواشناسی امریکا به ساکنان سواحل شمال شرقی امریکا در مورد طوفان برف هشدار داده است و به آنها توصیه کرد از مسافرتهای غیر ضروری در چنین هوای برفی و جاده های لغزنده خودداری کنند.

بی بی سی ادامه داد ، بارش برف هم اکنون در نیویورک اغاز شده است و انتظار می رود برای دو روز ادامه داشته باشد.

شهرداران شهرهای بوستون و فیلادلفیا با اعلام حالت فوق العاده در این شهرها از رانندگان خواسته اند برای جلوگیری از حوادث احتمالی تا عادی شدن اوضاع در خانه های خود باقی بمانند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶