همشهری آنلاین: برف، سرما و یخبندان شدیدی که روزهای اخیر کشورهای اروپایی را فرا گرفته در فرانسه زندگی مردم را مختل کرده و ده‌ها هزار مسافر را در فرودگاه های آلمان سرگردان کرده است.

به گزارش ایرنا از برلین ،برف سنگین شب و صبح روز پنجشنبه در آلمان، ده‌ها هزار مسافر را در فرودگاه‌های این کشور سرگردان کرد. این سرگردانی مسافران در فرودگاه فرانکفورت بیشتر از دیگر شهرها بود به طوری که حدود یک چهارم پروازهای آن لغو شدند.

فرودگاه فرانکفورت شب گذشته نیز برای حدود چهار ساعت بسته شد.

بارش برف همچنین در جنوب آلمان نیزمشکلاتی ایجاد کرده است. تاخیر در حرکت قطارها ، شکستن درختان و قطع برق از جمله این خسارت‌ها هستند.

همچنین طی این دو روز صدها تصادف دراتوبان‌ها وجاده های این کشور گزارش شده است. ضمن آنکه مترو و اتوبوس‌های داخل شهر نیز دچار مشکلاتی در ارایه سرویس شده‌اند.

انتظار می‌رود که بارش برف سنگین در روزهای آینده نیز در آلمان تداوم یابد. امسال آلمان شاهد سرمای ناگهانی و بارش یک باره برف سنگین بود.

بارش برف سنگین از روز گذشته شروع شده و تا عصر روز پنجشنبه ادامه داشت.

سرما و یخبندان زندگی مردم فرانسه را مختل کرد

همچنی بر اساس گزارش دیگر ایرنا از پاریس، برودت هوا و یخبندان شدید ظرف 24 ساعت اخیر موجب اختلالات شدید در تردد خودروها و زندگی عادی شهروندان فرانسوی شده است.

بدنبال بارش شدید برف و ورود یک توده هوای سرد که از اوایل هفته گذشته بخشی هایی از شمالغرب فرانسه را در برگرفته است ، هزاران راننده چهارشنبه شب را در برف گیرکرده و مجبور شدند شب را در خودروهای خود و یا در محل اسکان های اضطراری بگذرانند.

این درحالی است که 'بریس هورتفو' وزیرکشور فرانسه وعده کرده بود که با تدابیر اتخاذ شده در زمینه جاده ها هیچ راننده ای در سطح جاده های کشور گیرنخواهند کرد.

بارش برف طی عصر چهارشنبه گذشته به حدی بود که هزاران راننده با رها کردن خودروهایشان در جاده های مشرف به پاریس خود را پای پیاده به منازل و یا جایگاههای اضطراری رساندند.

گروههای امداد رسان گفته اند ، ظرف دیشب به بیش از سه هزار و 500 نفر از رانندگان گرفتار در برف در سطح جاده های کشور امداد رسانی کرده و آنها را در78 نقطه از اماکن اضطراری در نظر گرفته شده از سوی دولت جای دادند.

وجود یخبندان درسطح جاده های شمالغرب کشور طی بعد از ظهر دیروز باعث شد تا صفی 350 کیلومتری از خودروها تشکیل شده و ترافیک طولانی ایجاد شود که این وضعیت تا امروز ( پنج شنبه ) نیز ادامه داشت.

این در حالیست که استانداری پاریس نیز امروز از شهروندان خواست به دلیل سرما و وجود یخبندان تا حد امکان از خودروهای شخصی استفاده نکرده و از منازل خود خارج نشوند.

درهمین حال بسیاری از رانندگان دلیل گرفتار شدن خود در سطح جاده های کشور را ناشی از کوتاهی دولت در امر راهداری عنوان کردند.

اکثر رانندگان گرفتار دربرف ، از نبود مدیریت منسجم و هماهنگ در امر راهداری به مواقع بارش برف و یخبندان شکایت داشتند.

برخی از شهروندان فرانسوی درگفتگو با رسانه‌ها گفتند، دولت فرانسه به رغم هشدارهای اداره هواشناسی مبنی بر بارش شدید برف و برودت هوا ، به تدابیر لازم برای باز نگه داشتن جاده ها از جمله با استفاده از نمک ، دست نزده بود.

بنابراعلام اداره هواشناسی فرانسه، براثر بارش سنگین برف طی روز چهارشنبه 11 سانتی متر در منطقه ایل دو فرانس بر زمین نشسته که این میزان بارش از سال 1987 میلادی تاکنون دراین منطقه بی نظیر گزارش شده است.

این درحالیست که وزارت کشور فرانسه نیز اعلام کرده است ظرف دو روز اخیر تعداد پنج هزار نیروی پلیس برای تسهیل تردد خودروها در سطح جاده های مناطق برفگیر اعزام شده و مانع از بروز هرگونه مشکل جدی شدند.

هم اکنون هوای سردی دراستان پاریس و حومه حاکم بوده و پیش بینی شده است که درسردترین ساعات شبانه روز به حدود 10 درجه زیر صفربرسد.

بارش شدید زندگی در استانبول را فلج کرد

بارش شدید باران و وزش طوفان در استانبول زندگی را در این شهر فلج کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سی ان ان ترک ، بارش سیل آسای باران که از نیمه شب گذشته آغاز شده ؛ منجر به آب گرفتگی منازل ، معابر ، اماکن تجاری در این کلان شهر شده است.

وزش طوفان نیز باعث غرق شدن چندین قایق ماهیگیری ، کنده شدن شمار زیادی درخت و تیر چراغ برق در مناطق مختلف استانبول شده که این امر تصادفات متعددی را در شهر منجرشده است.

سازمان هواشناسی ترکیه نیز از چند روز قبل در این خصوص به شهروندان ومسئولان هشدار داده است .

بنا به اطلاعیه سازمان هواشناسی ترکیه برودت هوا در پایان هفته جاری (شنبه و یکشنبه) در برخی از استانهای ترکیه از جمله استانبول ، آنکارا ، ارزروم 12تا 15 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت و بخش گسترده ای از این کشور از عصر امروز شاهد نزولات جوی بصورت برف خواهد بود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳