همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در دی ماه، بنزین با نرخ حمایتی گذشته (هر لیتر 100 تومان) به تاکسی‌ها اختصاص یافته است گفت: نرخ‌های جدید کرایه‌ها برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارایه خواهد شد

تاکسی

مهندس تشکری هاشمی با تاکید براینکه خود را مکلف می‌دانیم در اجرای طرح انقلابی هدفمند سازی یارانه‌ها نهایت همکاری را داشته باشیم اظهار کرد: با توجه به اینکه با اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها، نرخ سوخت افزایش یافته جلساتی را با حضور نمایندگان رانندگان و نمایندگان شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی و تاکسیرانی خواهیم داشت تا مبلغی را به عنوان نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها، اتوبوس‌های بخش خصوصی و مینی بوس‌ها به شورای شهر ارایه دهیم که هم رعایت حقوق شهروندان در آن دیده شده باشد و هم افزایش هزینه‌های رانندگان به نحوی جبران شود.

وی افزود: برای دی ماه بنزین حمایتی تاکسی‌ها با نرخ گذشته یعنی 100 تومان، تعیین شده، البته میزان سهمیه تاکسی‌های تک سوز از 500 لیتر در این ماه به 400 لیتر کاهش یافته ،ولی تاکسی‌های دوگانه سوز مانند گذشته در دی ماه 200 لیتر بنزین با نرخ حمایتی دریافت می‌کنند؛در این فرصت می‌توانیم پس از بررسی و هماهنگی‌ها و کار کارشناسی نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها را معین و اجرا کنیم .

معاون شهردار تهران تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت حداقل تا 10 روز برای اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها، گازوئیل به نرخ سابق ارایه می‌شود تا فرصتی برای ارزیابی تاثیر افزایش قیمت سوخت، بر هزینه‌های هر سفر و افزایش نرخ کرایه‌ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی هم‌زمان با هدفمند سازی یارانه‌ها با تمام ظرفیت به شهروندان خدمات رسانی خواهد کرد گفت: از امروز صبح یعنی نخستین روز اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها ناوگان حمل و نقل عمومی با 100 درصد توان و ظرفیت به شهروندان خدمات رسانی کرد، به گونه‌ای که خوشبختانه شاهد بروز مشکل خاصی نبودیم و سرویس دهی به شهروندان به خوبی صورت گرفت و شاهد معطل ماندن و انباشت مسافران نبودیم.

تشکری هاشمی در ادامه بر نظارت ویژه به عملکرد تاکسی‌ها و اتوبوس‌های بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: برای آنکه خدمات رسانی مناسب‌تری به شهروندان صورت گیرد از صبح امروز 100 دستگاه خودوری گشت سازمان تاکسیرانی با هماهنگی راهنمایی و رانندگی، نظارت ویژه به عملکرد تاکسی‌ها را به عهده گرفته‌اند و همچین گشت‌هایی نیز در پایانه‌ها و ایستگاه‌های تاکسی مستقر می‌شونند تا بر عملکرد تاکسی‌های خطی نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: گشت‌های مشابهی نیز برای نظارت بر عملکرد اتوبوس‌ها به ویژه اتوبوس‌های بخش خصوصی در سطح شهر فعال شده‌اند.

به گزارش تهران سما، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: نظارت بر عملکرد تاکسی‌ها در چند محور صورت می‌گیرد که عبارتند از توقف تاکسی‌هایی که فعالیت و خدمات رسانی نمی‌کنند، برخورد و توقف تاکسی‌هایی که خارج از مسیر و خطوط تعیین شده کار می‌کنند، برخورد با تاکسی‌هایی که در سطح شهر به دنبال مسافران گزینشی هستند و برخورد با تاکسی‌هایی که تعرفه‌های مصوب نرخ کرایه‌ها را اجرا نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: ما اطمینان داریم، خانواده زحمت کش تاکسیرانان تهران که در ترافیک سنگین، آلودگی هوا و... به دنبال کسب روزی حلال هستند، در چارچوب قانون فعالیت خواهند کرد، اما با افراد معدودی که با تخلف و بی توجهی به قوانین موجب زیر سوال رفتن رانندگان زحمت کش می‌شوند، برخورد خواهد شد.

تشکری هاشمی در ادامه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی با سامانه 1888 تماس گرفته و شماره پلاک خودرو و نوع تخلف را گزارش کنند.

وی افزود: با تاکید شهردار تهران تا پایان سال نرخ بلیت اتوبوس و بلیت مترو افزایش پیدا نمی‌کند که برای تحقق این مهم نیازمند حمایت‌های دولت و پرداخت به موقع و کامل یارانه‌های بلیت مترو واتوبوس هستیم.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: براساس مکاتبات صورت گرفته ، مقرر است به زودی 26 میلیارد از 130 میلیارد یارانه بلیت مترو و اتوبوس پرداخت شود که این میزان حدود 20 درصد یارانه‌های مصوب سال 89 است. در این میان امید است با حمایت و کمک‌های دولت و پرداخت اعتبارات مصوب یارانه‌های بلیت ، بتوانیم با ثابت نگه داشتن نرخ بلیت مترو و اتوبوس سبب رضایتمندی مردم شویم.

کد خبر 123552
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز