شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: دانش‌آموزان دوم دبیرستان برای آمادگی دفاعی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند، همچنین عضویت در بسیج برای دختران دانش‌آموز 10 نمره دارد.

کتاب آمادگی دفاعی

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان‌نور، در نشست خبری خود از اعزام داوطلبانه بیش از 30‌هزار دانش‌آموز به مناطق جنگی در قالب طرح داوطلبانه آمادگی دفاعی در کشور خبر داد.اما در برخی از مدارس اعلام شده «این طرح برای تمام دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان الزامی است که به منزله حداقل 10 نمره عملی درس آموزش دفاعی خواهد بود.»تأکید بر الزامی بودن شرکت دانش‌آموزان در حالی است که به گفته سردار سرتیپ علی فضلی در قالب این طرح، دانش‌آموزان دوم دبیرستان که درس آموزش دفاعی دارند، به‌صورت داوطلب شرکت خواهند کرد.

از سوی دیگر سردار سلیمانی، رئیس سازمان اردویی و گردشگری بسیج هم با قدردانی از اعتماد و اطمینان والدین و استقبال و موافقت آنان در اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی گفت: اولویت ما برای ایمنی بیشتر در انتقال دانش‌آموزان، استفاده از حمل‌ونقل ریلی است.

عضویت در بسیج، 10 نمره

همچنین وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ بخشنامه‌ای، دستورالعمل اجرایی درس آمادگی دفاعی دختران را اعلام کرد. به گزارش ایلنا، در این بخشنامه‌ تأکید شده با عنایت به اینکه در برنامه‌ درسی آمادگی دفاعی دختران در دوره راهنمایی برنامه‌های نظامی آشنایی با اسلحه، میدان تیر، نظام جمع و... پیش‌بینی نشده، نمره عملی این درس براساس معیارهای خاص توسط دبیر مربوط تعیین می‌شود.

معیارهای نمره درس عملی بدین شرح است: مشارکت فعال دانش‌آموزان در فرایند آموزش درس، یادگیری مهارت‌های عملی پیش‌بینی شده در دروس مانند مهارت‌های عملی بخش زلزله، مشارکت در تدوین محتوای مطالب و فعالیت در بسیج دانش‌آموزی مدرسه. آموزش آمادگی دفاعی برای دانش‌آموزان دختر پایه سوم راهنمایی امسال برای نخستین بار در مدارس اجرا می‌شود و در سال گذشته به‌صورت آزمایشی آموزش آن در مدارس آغاز شد. بر این اساس ارائه این آموزش به دانش‌آموزان دختر در حالی است که هنوز خلأ و کمبود آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان در مدارس، در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش دیده می‌شود.

کد خبر 123408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز