همشهری آنلاین : معاون آموزش و پرورش گفت: محتوای کتاب‌های درسی در کلیه مقاطع تحصیلی تا 6 سال آینده تغییر می‌کند و با معیارهای مبتنی بر نظریه های تربیتی اسلامی تدوین می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت السلام محمدیان در همایش بررسی ابعاد طرح تحول بنیادین در مازندران با اشاره به ضرورت های تحول با محوریت تربیت اسلامی، معلم را محور طرح تحول عنوان کرد و گفت: بر اساس نیازهای ضروری در بحث تربیت و در راستای تناسب نمرات آموزش و پرورش با نیازهای جامعه، تحول بنیادین طراحی و روند اجرایی خود را طی می کند.

وی یکی از فلسفه‌های مهم تحول را تقویت هویت ایرانی اسلامی برشمرد و با تشریح مولفه‌های اساسی آموزش و پرورش، معلم را اولویت نخست این مولفه‌ها عنوان کرد و گفت: برنامه درسی، توسعه و تحقیق ، فضا و تجهیزات و منابع حول محور معلم قابل ارزیابی و دارای کارکرد است.

وی معلم را الگو و اسوه مترقی، زمینه ساز رشد و برنامه‌ریز درسی و تربیتی وصف کرد و گفت: با اوست که ایمان، عمل و اخلاق ارتقاء می یابد.

محمدیان در این خصوص ادامه داد: معلم با کتاب شکل دهنده یک فرایند مطلوب تربیت است و این در عرصه های تاریخی هم نمود عینی دارد.

وی با اشاره به تغییر محتوای درسی، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 91-90 کتاب "بخوانیم و بنوسیم" پایه اول ابتدایی تغییر می‌کند و تا شش سال آینده نیز محتوای درسی کلیه مقاطع تحصیلی تغییر می کند و با معیارهای مبتنی بر نظریه های تربیتی اسلامی تدوین می‌شود.

معاون آموزش و پرورش از برنامه درس ملی و نقشه جامع تعلیم و تربیت سخن گفت و با نقدی به دانش برنامه ریزی درسی که عمدتا دانش ترجمه ای و مبنای فکری آن دانشمندان غیراسلامی است، رویکرد جدید تألیفات را مبتنی بر تعاریف و نظریه های اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: خروجی مدارس ما باید دانش آموران متدین و آماده ورود و خدمت به جامعه باشند و توانمندی لازم برای یک زندگی با معیارهای اسلامی و ایرانی را داشته باشند. 

کد خبر 136017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز