همشهری‌آنلاین: یک گروه از هکرهای حامی ویکی‌لیکس اعلام کردند استراتژی خود مبنی بر حملات سایبری به سازما‌ن‌های مخالف ویکی‌لیکس را رها کرده و یک استراتژی جدید در پیش گرفتند.

به گزارش ایسنا، یک گروه از هکرهای اینترنتی به نام آنونیموس، هفته گذشته طی آخرین عملیات‌های خود به وب‌سایت‌های دو غول کارت اعتباری ویزا و مسترکارت حمله کردند.

این دو وب سایت روابط خود با ویکی‌لیکس را قطع کرده بودند؛ دولت آمریکا که از افشای اسناد محرمانه سیاست خارجی خود توسط ویکی‌لیکس عصبانی شده به سازمان‌های مختلف از آمازون گرفته تا سرویس پرداخت آنلاین پی‌پال فشار آورد تا از ارائه سرویس به ویکی‌لیکس امتناع کنند.

گروه آنونیموس طی یک پیام اینترنتی اعلام کرد: استراتژی خود را هم‌اکنون تغییر داده و بخش‌هایی از اسناد محرمانه‌ دیپلماتیک آمریکا را به روشی منتشر می‌کنند که پیگیری آن از طرف دولت آمریکا مقدور نباشد.

هفته گذشته این گروه با ارسال هزاران درخواست و هزاران هرزنامه به وب‌سایت پی‌پال، این وب سایت را از دسترس خارج کرد اما با وجود تلاش‌های فراوان نتوانست وب سایت آمازون را از دسترس خارج کند. [حامیان ویکی‌لیکس به پی‌پال حمله کردند ]

گروه آنونیموس در پیام اینترنتی خود اعلام کرد که بازی تغییر کرده و زمانی که بازی تغییر می‌کند، استراتژی ما نیز تغییر می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این گروه در راستای استراتژی جدید خود از سایر حامیان ویکی‌لیکس درخواست می‌کند تا خلاصه‌ای از اسناد منتشر شده توسط این سایت را منتشر کند، بنابراین به خاطر تعدد منابع انتشار اسناد، پیگیری آن‌ها دشوار می‌شود.

کد خبر 123052
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز