یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک آمریکا (Bank of America) همانند بسیاری از موسسات مالی از جمله مسترکارد و پی‌پل، فعالیت‌های مالی وب‌سایت ویکی لیکس را مسدود کرد.

bank of america against wikileaks

به گزارش بی‌بی‌سی، این بانک علت تصمیم خود را اینگونه معرفی می‌کند: "ویکی‌لیکس در فعالیت‌هایی دست دارد که با قوانین و سیاست‌های ما تعارض دارد."

 ویکی لیکس نیز در پاسخ به این تصمیم بانک آمریکا از طرفداران خود خواست تا از انجام امور بانکی با بانک آمریکا خودداری کنند.

 موسسات مالی زیادی بعد از انتشار جدیدترین اسناد محرمانه آمریکا و کشورهای غربی توسط ویکی لیکس تصمیم به مسدود کردن فعالیت‌های مالی این وب‌سایت کردند.

 بعد از انتشار این اسناد، جولیان آسانژ، مدیر این وب‌سایت به جرم تجاوز جنسی در سوئد دستگیر شد. همین امر باعث شروع یک سری حملات سایبری از سوی طرفداران این وب‌سایت و همچنین گروهی از هکرها شد. آقای آسانژ هفته گذشته با قرار وثیقه در انگلیس آزاد شد.

 از طرفی ویکی‌لیکس در پست تویتر خود اعلام کرده که طرفدارانش بهتر است پول‌های خود را در جای ایمن تری  ذخیره کنند و به زودی اسنادی منتشر خواهد کرد که بعضی فعالیت‌های غیراخلاقی و غیرقانونی بانک‌های آمریکایی را روشن می‌سازد.

کد خبر 123451

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز