همشهری‌آنلاین: شبکه اینترنتی ویکی لیکس روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل مشکلات مالی، انتشار سندهای محرمانه را فعلا را متوقف می کند و ممکن است از آغاز سال جدید میلادی، دیگر قادر به ادامه فعالیت نباشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویکی لیکس با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که اگر نتواند راهی برای خروج از تحریم‌های مالی خود بیابد، تا پایان سال میلادی جاری به کار خود پایان خواهد داد.

موسسه‌های بزرگ انتقال مالی، از جمله ویزا، مستر کارت، وسترن یونیون و پی‌پال، هرگونه داد و ستد مالی با این شبکه را تحریم کرده‌اند.

ویکی لیکس همچنین اعلام کرد که برای تمرکز بر کسب درآمد، فعلا همه فعالیت‌هایش را متوقف می‌کند.

در بیانیه ویکی لیکس آمده است که این تارنما برای بقای خود، مجبور است که به شدت اقدام به جمع آوری کمک های مالی کند تا در مقابل تحریم ها و مخالفان خود بایستد.

موسسه‌های مالی آمریکایی یک سال پیش و بعد از آنکه ویکی لیکس اقدام به انتشار 250 هزار سند وزارت امور خارجه ایالات متحده کرد، این شبکه را تحریم کردند.

more

 پایگاه اینترنتی که پنتاگون را به دردسر انداخت

به تازگی و به دنبال حاشیه هایی که برای انتشار کتاب خاطرات جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس به وجود آمد، این شبکه اعلام کرد که پول کافی برای استخدام وکیل ندارد!

علاوه بر مشکلات مالی، جولیان آسانژ در اروپا و آمریکا زیر فشارهای حقوقی قرار گرفته است. تصمیم درباره استرداد وی به سوئد برای مواجه شدن با اتهام های اخلاقی در هفته های آینده اعلام خواهد شد. ممکن است در ایالات متحده هم علیه او کیفرخواستی ارایه شود.

کد خبر 149372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز