یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدها هزار ایتالیایی در پایتخت این کشور پیش از برگزاری جلسه پارلمانی رای اعتماد به برلوسکنی، برای اعمال درخواست‌شان مبنی بر برکناری این غول رسانه‌ای از مسند قدرت، راهپیمایی کردند.

تظاهرات گسترده مخالفان برلوسکنی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ادامه حیات دولت سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر ایتالیا به حمایت کافی قانونگذاران به رغم روی گردانی هم پیمانانش از وی بستگی دارد. چنانچه وی در طرح رای عدم اعتماد اپوزیسیون در مجلس نمایندگان و یا طرح رای اعتماد حامیانش در سنا شکست بخورد، باید استعفا دهد.

پیر لوئیجی برسانی، رهبر حزب مخالف دموکراتیک راست میانه یک تظاهرات 100 هزار نفری از حامیان این حزب را هدایت کرد. این تظاهرات پس از تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز اما پر سر و صدای مخالفان برلوسکنی در میدان سنت جان لاتران در پایتخت ایتالیا رخ داد.

برسانی به تظاهرکنندگان گفت: برلوسکنی باید به خانه اش برود.

در حالی که دولت برلوسکنی که در اواسط دوره تصدی 5 ساله‌اش قرار دارد، با روی گردانی‌ها و فساد مواجه است.

حزب مخالف از داشتن رهبری که با کاریزمای نخست وزیری تطابق داشته باشد، محروم است. قاضی‌های رم در حال بررسی ادعاهای یکی دیگر از رهبران حزب مخالف، به نام آنتونیو دی پیترو مبنی بر این که جناح برلوسکنی حمایت برخی قانونگذاران را "خریده است" هستند. برلوسکنی منکر این مساله است.

برسانی در خصوص اتهام خرید رای با صدای بلند گفت: خجالت آور است! فکر می کنند با افزودن یک یا چند نماینده به کجا خواهند رسید؟ نمی شود به این صورت ادامه داد.

برلوسکنی ضمن بیان سخنان کنایه آمیز به حزب راست گفت که رهبران این حزب از برگزاری انتخابات واهمه دارند.

برسانی تاکید کرد، حزبش قطعا واهمه‌ای از انتخابات ندارد و بهترین راه برای کشوری که در رکود اقتصادی به سر می برد، انتقال قدرت تا زمان برگزاری انتخابات است.

برلوسکنی، نخست وزیر 74 ساله ایتالیا یک روز را صرف دست دادن با حامیان خود در میلان کرد؛ در حالی که حزب "مردم برای آزادی" از شهروندان خواست تا طومار حمایت از برلوسکنی را امضا کنند.

برلوسکنی متهم به فساد اخلاقی، شامل دعوت از یک دختر 17 ساله در یک مهمانی خصوصی‌اش است.

برلوسکنی بار دیگر تاکید کرد، دولتش هنوز آرای کافی در پارلمان برای ادامه حکومت را دارد و از افرادی که از وی روی گردانده‌اند ولی می‌خواهند به حزب باز گردند استقبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم که از اکثریت آرا در پارلمان برای پیروزی در انتخابات برخورداریم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برلوسکنی گفت: به دنبال بحران سیاسی، زندگی عمومی مردم چندین ماه است که فلج شده است. این بحران‌ها در اتهامات و دروغ هایی که به نخست وزیر بسته می‌شود، ریشه دارد.

کد خبر 123032
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز