همشهری آنلاین : رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با این ادغام حلقه‌های گسسته موجود در مسائل فرهنگی، تربیتی، آموزشی، رشته ها و پایه‌های تحصیلی به هم متصل می‌شود، اظهار داشت:

در کمیسیون آموزش با انجام مطالعاتی به این نتیجه رسیدیم که بهتر است به سمت یک نظام واحد در آموزش کشور حرکت کنیم و یک وزارتخانه برای آموزش کشور داشته باشیم.

علی عباسپور تهرانی در گفت ‌وگو با خبرگزاری ایلنا، با اشاره به اینکه کم کاری هایی که در حال حاضر در میان این دو وزارتخانه وجود دارد و طرح هایی که تا به امروز نتیجه نداده است به دلیل یکپارچه نبودن سیستم آموزشی کشور است، گفت: ما اصولاً تفکرمان در مجلس یکپارچگی در سیاست‌های آموزشی کشور است، یعنی ما فکر می‌کنیم وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم باید در یکدیگر ادغام شوند. در بسیاری از کشورها هم نظام آموزشی از یک مدیریت واحد برخوردار است، لذا در کمیسیون با انجام مطالعاتی به این نتیجه رسیدیم که بهتر است به سمت یک نظام واحد در آموزش کشور حرکت کنیم و یک وزارتخانه برای آموزش کشور داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام فی‌النفسه کار درستی است اما نباید در اجرای ان عجله کرد،گفت: با این ادغام حلقه‌های گسسته موجود در مسائل فرهنگی، تربیتی، آموزشی، رشته ها و پایه‌های تحصیلی به هم متصل می‌شود.

وی تاکید کرد:اما با این همه، ما می‌دانیم که در حال حاضر شرایط و بستر ادغام این دو وزارتخانه فراهم نیست؛ چرا که وزارت آموزش و پرورش با چند چالش جدی مواجه است که از جمله آنها می‌توان به مساعد نبودن ساختار منابع انسانی، وجود تعداد زیادی معلمان حق التدریس، نیروهای خرید خدمت، نیروهای مازاد و مسائل مالی آموزش و پرورش اشاره کرد.

 

کد خبر 122910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز