جمعه ۱۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

شکست مقابل تراکتورسازی وضعیت علی دایی در پرسپولیس را حتی از حالت هشدار هم خارج کرد و حالا مسئولان این باشگاه‌ نمی‌توانند‌ نسبت به نتایج این تیم بی‌تفاوت باشند.

فوتبال

در تاریخ باشگاه پرسپولیس خیلی کم پیش آمده که این تیم دچار چنین وضعیتی شود ولی سرخ‌های تهران مدت‌هاست که تبدیل به یک تیم بی‌آزار شده‌اند. 4شکست متوالی برابر مس کرمان، سپاهان، پیکان و تراکتورسازی موجی از ناامیدی را در بین هواداران این تیم به‌وجود آورده ولی نکته جالب اینجاست که سرپرست موقت باشگاه پرسپولیس فعلا تصمیمی برای تغییر کادر فنی ندارد.

این در حالی است که پرسپولیس با پذیرفتن هفتمین شکست به رده هفتم سقوط کرد.پرسپولیس 3 فصل پیش و درحالی‌که با افشین قطبی در کورس قهرمانی قرار داشت، دچار چنین بحرانی شد و شکست سنگین مقابل استقلال اهواز شایعات مختلفی را در مورد اخراج قطبی به‌وجود آورد ولی مدیریت پرسپولیس تغییری در کادر فنی ایجاد نکرد و تیمش در نهایت قهرمان ایران شد.

سرپرست موقت پرسپولیس در این فصل هم بارها اعلام کرده که موافق اخراج سرمربی نیست ولی مهم‌ترین سؤال در مورد وضعیت پرسپولیس این است که آیا حفظ دایی در این تیم تصمیم درستی است یا اینکه او باید از سمت خود برکنار شود. مطمئنا این وضعیت برای سرپرست موقت باشگاه آزار‌دهنده بوده و او در بین دو راهی قرار گرفته است.

اگر دایی مثل هفته‌های گذشته تحت حمایت قرار بگیرد شاید اوضاع پرسپولیس از این هم بدتر شود، از طرفی این امکان هم وجود دارد که سرخ‌ها این بحران را پشت سر بگذارند. البته پرسپولیس در 2هفته آینده با صبا و سایپا بازی دارد و با این وضعیت مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظار قرمزهای تهران خواهد بود. در این میان حتی اگر دایی هم برکنار شود، موضوع انتخاب سرمربی جدید معضل دیگر این باشگاه خواهد شد و همه این مسائل مدیریت باشگاه را دچار تردید کرده است.

کارنامه ضعیف دایی

دایی از دی ماه سال گذشته و در هفته بیست و چهارم لیگ برتر جایگزین زلاتکو کرانچار در پرسپولیس شد. او در 13 مسابقه که روی نیمکت حضور داشت، 5 پیروزی، 5 تساوی و 3 شکست به‌دست آورد و در مجموع پرسپولیس با 53 امتیاز به رتبه چهارمی دست یافت. البته قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی جزء نتایج مثبت حضور دایی در این تیم بود ولی قهرمانی پرسپولیس در شرایطی به دست آمد که همه حریفان این تیم(به جز صبای قم) دسته اولی بودند.

پرسپولیس در لیگ دهم، 8 پیروزی، 3 تساوی و 7 شکست را کسب کرده است. با این حساب دایی در مجموع بازی‌های لیگ که روی نیمکت این تیم نشسته است، 13 پیروزی، 8 تساوی و 10 شکست را به‌دست آورده و از 93 امتیاز ممکن فقط 47 امتیاز کسب کرده تا کارنامه ضعیفی را از خود برجای بگذارد. حالا پرسپولیس با این روند نزولی آینده مبهمی را در پیش دارد و باید دید نیمکت این تیم در هفته‌های آینده دچار چه تغییراتی خواهد شد. در این میان به‌دلیل 4 شکست متوالی در لیگ برتر 5 درصد از رقم قرارداد بازیکنان و کادر فنی این تیم کم شد ولی بعید به‌نظر می‌رسد این تصمیم شرایط پرسپولیس را تغییر دهد.

دایی: بعد از قهرمانی می‌روم

بعد از شکست پرسپولیس در تبریز برخی در انتظار استعفای دایی بودند و حتی یکی از خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس از احتمال قطع همکاری پرسپولیس با دایی سؤال کرد که سرمربی این تیم گفت: «پرسپولیس یک باشگاه حرفه‌ای است و چارچوب و قواعد کار در این باشگاه مشخص است. من هم یک مربی حرفه‌ای هستم و باشگاه هر تصمیمی بگیرد، تمکین می‌کنم اما چنین مسئله‌ای مطرح نیست.

من این تیم را درست می‌کنم چون اعتقاد دارم با این بازی روند تیم امیدوار‌کننده است و قول می‌دهم زمانی از این تیم می‌روم که پرسپولیس قهرمان شده است.» دایی در مورد داوری هم حرف زد: «‌ داوری که در بازی برابر ملوان در تهران در مقابل تماشاگران 2 پنالتی مسلم را برای ما نگرفت چطور ممکن است در زمین تراکتورسازی برای ما پنالتی بگیرد؟ محمد نصرتی در این بازی باید اخراج می‌شد اما حتی کارت هم نگرفت. اعلام وقت‌های تلف شده هم عجیب‌ترین بخش ماجرا بود. من متوجه نشدم چرا با این همه وقت تلف شده تنها 5 دقیقه اعلام شد. البته من این باخت را به گردن داور نمی‌اندازم و در رختکن هم به بچه‌ها گفته‌ام‌.»

کد خبر 122832

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز