چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: به گفته مدیر عامل مخابرات ایران بر اساس آمار، در بخش تلفن ثابت نزدیک به 25 میلیون مشترک وجود دارد و در تلفن همراه نیز با توجه به سقف پروانه‌ای که شرکت مخابرات دارد، می‌توانیم تا 38 میلیون سیم‌کارت در این زمینه واگذار کنیم که هم اکنون نزدیک به 37 میلیون سیم‌کارت در کشور واگذار شده است.

به گزارش ایسنا، صابر فیضی با بیان اینکه نزدیک به 2 میلیون شماره غیر فعال نیز در تلفن همراه وجود دارد، ابراز کرد: کشور ما از نظر هزینه ارتباطات در دنیا از بین 107 کشور جهان، از نظر ارزانی در رتبه 104 قرار دارد و وقتی این رقم به ترتیب قرار می‌گیرد، مشخص می‌شود که پایین‌ترین قیمت را در این زمینه در منطقه داریم.

وی ادامه داد: تنها در بحث ارتباطات اینترنت به دلیل نبود بسترهای محتوا در داخل کشور، مقداری قیمت بالاست. هم‌چنین از نظر ارائه سرویس‌های تلفن همراه و تلفن ثابت پایین‌ترین سطح قیمت را در منطقه و جهان داریم.

این مقام مسوول در زمینه سرویس‌های جدید همراه اول برای کسب جایگاه در فضای رقابتی، بیان کرد: اخیراً سرویس ارزش افزوده‌ای برای تلفن‌های ثابت و سیار مدنظر داریم که به تدریج در کشور مطرح خواهد شد.

به گفته او هم‌اکنون یک طرح بزرگ را در ارتباطات سیار تحت عنوان موبایل بانکینگ مطرح کرده‌ایم؛ به گونه‌ای که بر اساس این طرح، می‌توان حسابی داشت و از آن حساب خرید کرد و به حساب دیگران نیز پول واریز کرد. این طرح یکی از سرویس‌هایی است که اخیراً مطرح شده و به تدریج در کشور عرضه خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، با بیان این که پوشش جاده‌ای ارتباطات استاندارد تعریف شده‌ای دارد، گفت: هم‌اکنون پوشش جاده‌های اصلی کشور توسط این شرکت به صورت 100 درصد است. البته نقاط محدودی نیز وجود دارد که به دلیل برخی مشکلات، نمی‌توان آن مناطق را تامین کرد.

او گفت: امسال پوشش ارتباطی در جاده‌های ریلی نیز نهایی می‌شود و بحث جاده‌های بین فرمانداری‌ها نیز امسال برنامه‌ریزی شده و تکمیل خواهد شد. در پوشش روستایی و محله‌های توریستی هم برنامه‌ریزی 3 ساله صورت گرفته است.

فیضی با بیان اینکه دولت الکترونیک بر اساس بستر اینترانت در کشور ایجاد شده است، تاکید کرد: با مصوباتی که دولت و مجلس در این زمینه داشته‌اند، تمامی نهادها و سازمان‌های عمومی دولتی مکلف شدند که به بستر اینترانت ایجاد شده، ارائه سرویس کنند. در این راستا شرکت مخابرات نیز در داخل استان‌ها آمادگی دارد که به تمامی سازمان‌ها و نهادها به‌صورت مستقیم ارایه سرویس کند.

کد خبر 122763
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز