چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیانان اینکه همیاران محرم در صورت مشاهده یک جرم مشهود با پلیس 110 تماس بگیرند تا ماموران به سرعت به موضوع رسیدگی کنند، متذکر شد که همچون سنوات کذشته امسال نیز با علامت کشی برخورد خواهد شد.

محرم

 به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه همایش همیاران محرم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 18 هزار همیار محرم در هیاتهای عزاداری در تهران حضور خواهند داشت، اظهار کرد: نزدیک به بیش از 4 سال است که در تهران همیاران محرم در هیاتها تشکیل می‌شود و به عنوان یک نیروی داوطلب با پلیس همکاری دارند.

 وی خاطرنشان کرد: همیاران محرم در حوزه ترافیکی و انسانی به پلیس کمک خواهند کرد، تسهیلات لازم در رابطه با امر ترافیکی و انتظامی را انجام می‌دهند.

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه همیاران دارای لباس و کاور مشخصی هستند، افزود: این نیروها دارای لوازم و ادواتی مانند لایتر و کفگیرک‌های ایست هستند.

 وی خاطرنشان کرد: این افراد پل ارتباطی بین پلیس و هیاتها و دسته‌های عزاداری محسوب می‌شوند چون نمی‌توانیم برای همه هیاتها پلیس داشته باشیم. همچنین با توجه به روند اجتماعی که پلیس در پیش گرفته است، به کارگیری همیاران محرم یک موفقیت محسوب می‌شود و در نظر داریم در موضوعات دیگری این روند را ادامه دهیم.

 ساجدی‌نیا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره قمه‌زنی در ایام محرم هم گفت: در سالهای گذشته بحث قمه‌زنی در شهر تهران کاهش یافته است. همچنین اگر موضوع قمه‌زنی در ملا عام صورت گیرد پلیس برخوردهای لازم را با آن انجام می‌دهد.

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: در رابطه با موضوع علامت‌کشی مقررات لازم را در شهر تهران مشخص کرده‌ایم و با بحث علامت‌کشی همچون سنوات گذشته برخورد خواهیم کرد.

 حجت‌الاسلام نیک‌نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پلیس ما امروز پلیسی مردمی و مشارکت جو است افزود: پلیس ماموریتهای خود را به صورت مشارکتی انجام می‌دهد. در این رابطه ماه‌های محرم و صفر از جمله صحنه‌هایی است که مردم در آن حضور دارند.

 وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و حجم عظیم هیاتهای مذهبی در این ایام، نیروی انتظامی به صورت مشارکتی اقدامات خود را انجام می‌دهد.

 نیک نژاد گفت: افرادی به عنوان همیاران محرم از سوی هیاتهای مذهبی به پلیس معرفی شده و آموزش‌های لازم را دیده‌اند. این افراد که دارای لباسها و بازوبندهای مخصوصی هستند برای برقراری نظم به هیاتهای عزاداری کمک می‌کنند و توصیه‌های انتظامی و امنیتی هم از سوی پلیس توسط این افراد به هیاتهای مذهبی گزارش می‌شود.

کد خبر 122703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز