مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اعلام شد.

ashoura

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، حجت‌الاسلام مرتضی جعفرپور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام کرد: یک بسته برنامه ویژه برای ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) تدارک دیده شده که در نقاط مختلف تهران و بعضا به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی در تشریح این برنامه‌ها گفت: «مسابقه بین‌المللی وبلاگ‌نویسان عاشورایی» برای تشویق فعالان عرصه مجازی به مطالعه درباره شخصیت امام حسین(ع)، فلسفه قیام عاشورا و علل آن، پیامدهای این قیام و نیز یاران آن حضرت در حماسه عاشورا، برگزار می‌شود. این مسابقه برای نخستین بار طی سال‌های برگزاری خود، پذیرای وبلاگ‌نویسان عرب‌زبان نیز خواهد بود و آنها می‌توانند علاوه بر هموطنان ایرانی ما، در آن شرکت کنند. در این مسابقه، 14پست برتر برگزیده و نویسندگان آن به کربلای معلی مشرف خواهند شد.

این مسابقه از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20 سازمان در فرهنگسرای ولاء مدیریت می‌شود.مسابقه پیامکی با موضوع عاشورا، دومین برنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که طی آن پرسشی برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود و با پاسخ به آن، پرسش‌‌های بعدی به‌ترتیب تا 50 پرسش در طول ماه محرم مطرح می‌شود و چنانچه علاقه‌مندان به مباحث عاشورایی بتوانند تا حدود 30پرسش را پاسخ صحیح بدهند در قرعه‌کشی شرکت داده شده و مبلغ یک میلیون‌تومان به 3خانواده و همچنین به 14نفر نیز به‌صورت انفرادی کمک‌هزینه سفر به کربلا هدیه خواهد شد.

وی از برگزاری «شب‌های شعر عاشورا» نیز خبر داد که با همکاری کانون‌های ادبی مستقر در مدیریت‌های فرهنگی هنری 10منطقه تهران، در این ایام شکل می‌گیرد و شاعران عاشورایی با حضور در این برنامه، اشعاری با موضوع کربلا و عاشورا خواهند خواند.

کد خبر 122612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز