همشهری آنلاین: سرهنگ سعید بنی اسد با اشاره به اینکه هیات‌های عزاداری فاقد مجوز ،غیر قانونی هستند و اجازه برقراری و حرکت در سطح شهر را ندارند، تصریح کرد: هیات‌های مذهبی باید از قمه زنی، نصب و حمل شمایل در هیات‌ها خودداری کنند

هیات عزاداری

سرهنگ سعید بنی اسد، معاون اجتماعی تهران بزرگ با اشاره به برگزاری نشست نیروی انتظامی با سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران به مناسبت ماه محرم اظهار داشت: در این مراسم پلیس، انتظارات خود را در برقراری هیات‌های عزاداری برای روسای هیات‌ها تشریح کرد.

این مقام آگاه افزود‌: در این نشست روسای مناطق 6 گانه سازمان تبلیغات استان تهران‌، 11 سرکلانتر پایتخت شامل سرکلانتران شمال شرق، جنوب غرب و غیره و روسای هیات‌های مذهبی حضور داشتند.

سرهنگ بنی اسد در حاشیه این مراسم تصریح کرد: روسای هیات‌ها برای گرفتن مجوز راه‌اندازی دسته‌های عزاداری باید از کلانتری‌های محل اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، معاون اجتماعی تهران بزرگ ادامه داد: اگر هیات‌های مذهبی در سال‌های قبل تخلفاتی داشته باشند به آنان مجوز برقراری هیات از سوی نیروی انتظامی داده نمی‌شود و بالطبع در این راستا هیات‌های مذکور نمی‌توانند مجوزی از سازمان تبلیغات دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: حرکت هیات‌های عزاداری فاقد مجوز غیرقانونی هستند و این هیات‌های اجازه برقراری و حرکت در سطح شهر را نخواهند داشت.

سرهنگ بنی اسد بیان داشت: ازهیات‌های عزاداری دو نفر انتخاب شده و به نیروی انتظامی معرفی می‌شود ؛ در این رابطه به آنها لایتر، لباس همیاران پلیس محرم و کفکیرک ایست داده می‌شود، این افراد از سوی پلیس مسوول امنیت و ترافیک هیات‌هایشان معرفی می‌شوند .

معاون اجتماعی پلیس پایتخت اظهار داشت: پلیس با حمل،نصب شمایل و تمثال‌های وهن انگیز توسط هیات‌ها به شدت برخورد می‌کند و هیات‌های مذهبی باید به جای تمثال ائمه از تصاویر حرمین شریفه یا عکس شهدای آن محل استفاده کنند.

این مقام مسوول در خاتمه بیان داشت: هموطنان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی هیات‌های عزاداری موضوع را به پلیس محله یا 110 اطلاع دهند.

کد خبر 122249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز