گروه اجتماعی - زهرا رفیعی: نخستین نمایشگاه و همایش ارتقای سلامت اداری با همکاری حدود 80 سازمان دولتی و غیردولتی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

نمایشگاه ارتقاع سلامت اداری

پس از پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با فساد اداری سازمان ملل، سالانه همایش‌هایی برای بررسی میزان فعالیت سازمان‌ها در زمینه کاهش میزان تخلفات و فساد اداری برگزار می‌شود. این نخستین بار است که سازمان‌ها می‌توانند این تغییرات درون سازمانی را به اطلاع مردم برسانند. در همایش امسال از 5 نهاد برتر در این زمینه قدردانی خواهد شد.

ولی‌الله خبره، قائم مقام سازمان بازرسی و دبیر اجرایی این همایش در گفت‌وگو با همشهری گفت: کشور ما دارای نظام سنتی است که با شرایط مطلوب فاصله دارد. اگر وضعیت نظام اداری را به روز کنیم شاهد کاهش فساد اداری و ارتقای سلامت اداری خواهیم بود.

در همایش و نمایشگاه امسال دستگاه‌ها تجربیات خود را در اختیار دیگر سازمان‌ها قرارخواهند داد. وی گفت: به‌زودی لایحه ارتقای سلامت اداری در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب خواهد رسید که براساس یکی از بند‌های آن شاخص‌های اندازه‌گیری میزان سلامت ادارات تعیین خواهد شد تا به‌وسیله آنها سازمان‌های خصوصی و دولتی مورد ارزیابی قرار بگیرند.

همایش امسال با محور‌های گزارش موارد فساد، ساز و کار اخلاق حرفه‌ای در ارتقای سلامت نظام اداری کشور، بررسی و تحلیل روش‌های اجرا شده در زمینه پیشگیری و مقابله با فساد در کشور، مطالعه تطبیقی روش‌های پیشگیری و مقابله با فساد درکشورهای موفق، راه‌های مقابله با فساد از منظر قرآن و احادیث، اقدامات عملی برای اجرایی شدن بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد،

بررسی و تحلیل نتایج پیمایش‌های کمی درخصوص سلامت اداری، مطالعه تطبیقی روش‌های کمی و کیفی سنجش فساد توسط سازمان‌های ارزیابی‌کننده، جایگاه و نقش رسانه‌ها در پیشگیری و مقابله با فساد، مطالعه و بررسی روش‌های نوین پیشگیری و مقابله با فساد، نقش تمرکززدایی در ارتقای سلامت نظام اداری، چگونگی سنجش و ارزیابی میزان سلامت اداری مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی یا عمومی و راهکارهای توسعه همکاری دستگاه‌های مسئول پیشگیری و مقابله با فساد در کشور اجرا خواهد شد.

کد خبر 122608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز