«شاخصه‌ها، نمادها و امتیازات شهر تهران به‌عنوان پایتخت کشوری شیعی در دنیا بسیار تعیین‌کننده است و بهره بردن و درس گرفتن از سرچشمه‌ها برای ساختن این نمادها، چه در رفتارها و فضای عمومی شهر و چه در بحث‌های حجمی و معماری، برای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به‌عنوان سازمانی که نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، بسیار مهم است.»

khorakian

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیرخوراکیان، رئیس سازمان در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه فرهنگی «عطر سیب» ضمن بیان این مطلب گفت: بر این اساس قطعا تاریخ، حرکت و قیام امام حسین(ع) با همه ابعاد، پیشینه و بحث‌های آن، یکی از مهم‌ترین سرچشمه‌های تغذیه کار فرهنگی سازمان و منبعی مهم برای ترسیم برنامه‌های فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: با همین نگاه، هشتمین نمایشگاه عطر سیب برپا شد تا در انتقال پیام امام حسین(ع) نقش مهم و سازنده‌ای ایفا کند و تلاشی باشد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری در هیئت‌های شهر تهران.رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ادامه داد: امسال این نمایشگاه در قالب 5 سوله 600 متری با 83 غرفه در زمینه‌های مختلف تجهیزات سخت‌افزاری و نیازهای نرم‌افزاری برپا شده است.

به گفته او، بیش از 13هزار هیئت و مجموعه‌های فعال در این حوزه از حمایت این نمایشگاه برخوردار خواهند شد که شامل2500 هیئت مربوط به مساجد، 1200 هیئت مستقر در حسینیه‌ها، 4300 هیئت مستمر و شناسنامه‌دار، 5هزار هیئت موردی، 500 هیئت ویژه مدارس و هیئت‌های دانش‌آموزی و 150 هیئت دانشجویی است که از 6 تا 15آذرماه به نمایشگاه مراجعه خواهند کرد.

وی به توجه بیشتر این نمایشگاه به مباحث فرهنگی نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: غرفه‌هایی برای اطلاع‌رسانی و آموزش موضوعاتی از ایمنی و بهداشت گرفته تا مباحثی چون خرافه‌زدایی و... در نظر گرفته شده است. همچنین غرفه معرفی سخنران و مداح و دعوت برای هیئت‌ها برای ارتباط مستقیم‌ و ایفای نقش جدی‌تر در برطرف کردن نیازهای فرهنگی تدارک دیده شده است.

امیر خوراکیان تهیه کارت الکترونیک برای مخاطبان را از تدابیر انضباطی امسال برشمرد و گفت: در تمامی امور تلاش شده نظم بیشتری نسبت به سال‌های گذشته جاری باشد.رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به نگاه آتی سازمان در اجرای این نمایشگاه گفت: وقتی سخن از عاشورا در میان است، سازمان فرهنگی هنری شهرداری باید قوی‌ترین توان هنری را چه در زمینه دکور و نحوه اجرای غرفه‌ها و چه در تولید محتوا در اختیار هیئت‌ها قرار دهد و نگاه ما به آینده کاملا متفاوت از وضعیت فعلی است.

وی تأکید کرد: رونمایی و تولید از برجسته‌ترین و فاخرترین آثار در این زمینه، از وظایف این نمایشگاه است و دبیرخانه دائمی این نمایشگاه که از امسال دایر خواهد شد، فعالیت‌های جدی و تأثیرگذاری طی سال برای نمایشگاه بعدی انجام خواهد داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در ادامه مراسم به تشریح واقعه عاشورا پرداخت و گفت: کار در مسیر ترویج فرهنگ عاشورایی و برای امام حسین(ع) توسط تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها باید نهادینه شود زیرا مسیر فرهنگ ملی ما از فرهنگ مذهبی ما جدا نیست و باید همه برای تقویت این مهم تلاش کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: تلاش شهرداری تهران در برگزاری این نمایشگاه و کمک به هیئت‌های شهر تهران قابل تشکر است و دولت نیز در این زمینه توجه ویژه‌ای دارد. هرچند تمامی تلاش‌هایی که توسط سازمان‌ها اتفاق می‌افتد در مقابل همت والای مردم چیزی نیست و طبق محاسبه‌هایی که شده بسیار قلیل و کم است و ان‌شاءالله این حرکت توسط مردم نیز توسعه یابد و خیرات در این زمینه عملی عبادی است.

وی در پایان گفت: به‌عنوان یک مسئول عرض می‌کنم سال به سال به تعمیق باورها و نوع نگاه دقیق این هیئت‌ها می‌رسیم و این هیئت‌ها در مقابل فتنه‌های سال‌های گذشته بیشترین تأثیر را داشتند و سرکوب واقعه روز عاشورای سال گذشته، توسط سخنرانی در همین جلسات و هیئت‌های مذهبی اتفاق افتاد.گفتنی است هشتمین نمایشگاه فرهنگی «عطرسیب» ویژه تجهیز هیئت‌های مذهبی شهر تهران تا 15 آذرماه در فرهنگسرای خاوران برپاست.

کد خبر 121834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز