همشهری آنلاین: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرار رسیدن ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی اطلاعیه‌ای صادر کرد

عزاداری محرم

در این اطلاعیه آمده است:در آستانه ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی بار دیگر با کاروان حسینیان و یاران نهضت کربلا همگام و همنوا می‌شویم.

حال و هوای این ایام عاشقان اباعبدالله (ع) را بی تاب کرده و در لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی» به سوگ و ماتم می‌نشینند و استمرار عزاداری و حرکت دسته‌های سوگواری حسینی در طول تاریخ موجب زنده داشت پیام «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا » گردیده است.

نیروی انتظامی نیز همگام با این پویش عظیم مردمی با بسیج همه امکانات و نیروهای خدوم خود به برقراری نظم و امنیت عزاداران ابا عبدالله و تسهیل ترافیک و امداد خواهد شتافت تا شاهد شکوه هرچه بیشتر این مراسم سنتی و مردمی پیروان ولایت باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، این اطلاعیه می‌افزاید: از مردم عزیز و عزادار انتظار دارد با خدمتگزاران خود همکاری داشته باشند و همچنین توصیه می‌شود هیئات و دسته‌های عزاداری حسینی با صیانت از این نهضت عظیم از اقداماتی که موجب وهن و یا بدعت است جلوگیری نمایند.قمه زنی ،بکارگیری آلات موسیقی غیر متعارف مثل ارگ و استفاده از تصاویر و شمایل منتسب به معصومان (ع) از جمله این موارد است.

در ادامه این اطلاعیه با تاکید بر این که رعایت حال افراد مسن و مریض خصوصا در ساعات پایانی شب به همگان فرض می‌باشد، آمده است: مراکز 110 پلیس شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم عزیز خواهد بود.

کد خبر 122421
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز