شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون اجتماعی پلیس آگاهی با تأکید بر ناآگاهی افراد در زمینه هک موبایل اعلام کرد: برای جلوگیری از هک، بلوتوث تلفن همراه همیشه خاموش باشد

هک موبایل

سرهنگ عبدالله قاسمی گفت: هک موبایل به دلیل ناآگاهی شهروندان به یک معضل تبدیل شده و لازم است به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند.

وی اظهار داشت: براساس ماده یک قانون جرایم رایانه‌ای؛ هرکس به طور غیرمجاز به داده‎ها یا سیستم‎های رایانه‎ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از 5 تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ قاسمی افزود: هک موبایل عمدتاً توسط بلوتوث انجام می‌شود و هکرها از طریق هک کردن موبایل و با استفاده از روشن بودن بلوتوث گوشی می‌توانند به تمامی اطلاعات شخصی افراد دست پیدا کنند.

این مقام پلیس آگاهی گفت: هک موبایل در مکان‌های عمومی صورت می‌گیرد، در این مکان‌ها افراد با روشن کردن گوشی‌های موبایل اقدام به تبادل اطلاعات از جمله فیلم و موسیقی و غیره می‌کنند که فرصت را برای سودجویان و هکرها فراهم می‌کنند.

سرهنگ قاسمی ضمن تأکید بر رعایت نکات ایمنی و توصیه‌ها برای جلوگیری از هک موبایل، افزود:

- بلوتوث موبایل همیشه خاموش باشد.

- از هندزفری‌های مجهز به تکنولوژی بلوتوث استفاده نکنید.

- تنظیمات بلوتوث گوشی را به نحوی تنظیم کنید که برای دریافت فایل‌های ارسالی حداقل چند بار از آنها موافقت بخواهد.

- هنگام اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه بر روی لینک‌ها و پیام‌های نامطمئن کلیک نکنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، معاون اجتماعی پلیس آگاهی از شهروندان خواست تا عکس‌های شخصی، اطلاعات و ... را در موبایل خود نگهداری نکنند. متأسفانه بسیاری از خانم‌ها عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی را در موبایل خود نگه می‌دارند که موجب بروز بسیاری از مشکلات تلخ می‌شود.

وی اظهار داشت: پرونده‌هایی در این زمینه در پلیس آگاهی تشکیل شده که بدون اطلاع یا با اطلاع افراد، گوشی موبایل به سرقت رفته یا هک شده است و منجر به فاجعه می‌شود.

سرهنگ قاسمی گفت: پس از هک موبایل یا سرقت آن، سودجویان با استفاده از اطلاعات موجود در آن اقدام به اخاذی با انتشار آن در اینترنت می‌کنند. این اقدام موجب هتک حیثیت و باعث لطمه به خانواده‌ها می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی از شهروندان و بویژه خانم‌ها خواست تا به هیچ عنوان عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در موبایل نگهداری نکنند، این اطلاعات باید در مکانی امن نگهداری شود.

کد خبر 122212
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز