چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

گروه حوادث: زن کلاهبردار که به بهانه سفر به عتبات عالیات و شهرهای زیارتی دست به کلاهبرداری از 90‌نفر زده بود، دستگیر شد.

متهم

تحقیقات پلیس برای دستگیری این زن به‌دنبال شکایت تعداد زیادی از مالباختگان در اداره آگاهی اردبیل آغاز شد.شاکیان مدعی بودند که برای سفر به شهرهای زیارتی و عتبات عالیات در یک شرکت زیارتی که زن میانسالی مدیر آن بوده ثبت‌نام کرده‌ و مبالغی برای فراهم شدن مقدمات سفر به این زن پرداخت کرده بودند اما این زن بعد از دریافت پول‌ها، شرکت را تخلیه کرده و به طرز مرموزی ناپدید شده است.

با این شکایات، دستور بازداشت زن کلاهبردار صادر و گروهی از کارآگاهان مامور رسیدگی به این پرونده شدند. تحقیقات اولیه نشان می‌داد که متهم با چاپ آگهی‌های تبلیغاتی گسترده در شهر، مدعی شده بود که شرایط مناسب و راحتی برای سفر به شهرهای زیارتی و عتبات عالیات فراهم کرده و با این شگرد توانسته بود مشتریان زیادی به دست بیاورد.

این مشتریان نیز بدون هیچ‌گونه تحقیقی، مبلغ درخواستی زن کلاهبردار را به او پرداخت کرده و تصور می‌کردند که به‌زودی عازم سفر خواهند شد، غافل از اینکه در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده‌اند. از آنجا که تعدادی از مالباخته‌ها سرنخ‌های خوبی از زن شیاد داشتند، جست‌وجو برای دستگیری او وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران با بررسی این سرنخ‌ها توانستند مخفیگاه متهم را شناسایی و او را دستگیر کنند.

سرهنگ موسی عالیزاده، رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل، با بیان این خبر گفت: متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی به کلاهبرداری 100‌میلیون تومانی از 90‌نفر اعتراف کرد و مدعی شد که پس از چاپ برگه‌های تبلیغاتی و انتشار آنها در شهر، در مدت کوتاهی توانست نقشه‌اش را عملی کند و سر طعمه‌هایش کلاه بگذارد.

کد خبر 122084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز