سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

گروه شهری: سیاست‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران دیروز به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

شورای شهر تهران

اعضای شورای شهر تهران دیروز سیاست‌های بودجه سال 90 شهرداری تهران را به جز بند 9-3 مربوط به اعلام نظر شورایاری‌ها در تعیین بودجه پروژه‌ها به تصویب رساندند. رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن اشاره به اینکه شهرداری‌ها هیچ وظیفه و تعهدی ندارند که در این باره نظر شورایاری‌ها را اعمال کنند، گفت: با این حال شهردار منطقه 15 به‌دلیل اینکه رابطه خوبی با شورایاران دارد جلسات منظمی با آنها برگزار می‌کند و ما هم فکر می‌کنیم که بهتر است این روش نهادینه شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر نیز از حضور شورایاران در کنار شهرداران مناطق برای تصمیم‌گیری در مورد امورات مربوط به شهر دفاع کرد که از جمله آن امضای دبیران شورایاری‌ها پای ردیف‌های اعتباری بودجه محلات است. بنا براین گزارش در ادامه بررسی سیاست‌های بودجه سال آینده شهرداری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه خواستارتسریع شهرداری در ارائه پیوست‌های مربوط به تراکم شد و گفت: این اصرار شورا برای تهیه این گزارش‌ها کار شهرداری را در برنامه‌ریزی راحت خواهد کرد، زیرا این تعهدات تراکمی می‌تواند مشکلات زیادی در برنامه‌ریزی‌ها ایجاد کند.

حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر نیز در این باره گفت: اگر قبول دارید که تراکم‌های فروخته شده، جزو دیون شهرداری است پس باید شورای شهر از آن خبر داشته باشد تا بتوانیم آن را در بودجه سال بعد درنظر بگیریم.

محکوم کردن ترور دانشمندان هسته‌ای ایران

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران دیروز در نطق پیش از دستور خود طی سخنانی ضمن محکوم کردن ترور دانشمندان هسته‌ای کشور اظهار داشت: از مسئولان می‌خواهیم نسبت به شناسایی عوامل ترور اقدام کنند. وی با اشاره به این اقدام تروریستی ‌ اظهار داشت: استکبار جهانی همانطور که در عراق بیش از 350 دانشمند عراقی را ترور کرد برنامه حذف فیزیکی دانشمندان هسته‌ای ایران را نیز دنبال می‌کند. در ادامه، معصومه ابتکار دیگر عضو شورای شهر تهران نیز خواستار آن شد تا همانطور که رئیس راهنمایی و رانندگی گزارشی از وضعیت ترافیک شهر تهران ارائه داد، فرمانده انتظامی تهران‌بزرگ نیز با حضور در شورای شهر توضیحاتی در مورد وضعیت امنیت تهران به اعضای شورا ارائه دهد.

بنا بر این گزارش دیروز چمران در بخش دیگری از سخنان پیش از دستور خود به تعطیلی امروز و فردا به‌دلیل آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: گرچه ‌این تعطیلی به‌دلیل کاستن از ضررهای آلودگی هواست اما با این تصمیمات مقطعی می‌توان تا حدودی از شدت آسیب‌ها کاست، بنا براین نیازمند اقدامات اصولی در این‌باره هستیم.

رئیس شورای شهر از کم‌کاری‌ها در موضوع کاستن آلودگی هوای تهران ابراز تأسف کرد و گفت: هر سال در فصل سرما با شدت گرفتن آلودگی‌ها به فکر چاره می‌افتند اما سال که می‌گذرد، هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد. دیروز همچنین نوبت حضور شورایاران محله عباس آباد در شورای شهر بود که به‌دلیل آلودگی هوا از شرکت در جلسه شورای شهر خودداری کردند. در این‌باره مسجد جامعی گفت: دبیر محله عباس آباد که قرار بود امروز گزارشی از این محله ارائه دهد از جانبازان شیمیایی است که به‌دلیل آلودگی هوا دچار مشکل شده و به توصیه پزشکان، تهران را ترک کرده است.

تعیین تعرفه اماکن ورزشی شهرداری تهران

شورای شهر تهران دیروز تعرفه‌های اماکن ورزشی شهرداری را متناسب با تمکن مالی شهروندان و نیز سطح امکانات شهرداری در مناطق مختلف تعیین کرد. به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری تهران، تعرفه‌های استفاده از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران براساس نوع ورزش و سالن در اختیار شهرداری، تعیین می‌شود.

خادم با بیان اینکه تعرفه‌های تعیین شده 50 درصد کمتر از تعرفه‌های پیشنهادی سازمان ورزش است، گفت: سازمان ورزش در 10 سال گذشته انحرافاتی را در توسعه ورزش همگانی داشته است، درحالی‌که طبق قانون اساسی و اصل44 باید ارائه خدمات ورزشی، آموزشی و بهداشتی رایگان باشد. خادم با انتقاد از رویکرد سازمان ورزش در واگذاری ورزشگاه‌ها به بخش خصوصی گفت: متأسفانه در حال حاضر حتی هیات‌های ورزشی نیز برای انجام تمرینات خود باید فضاهای ورزشی را از بخش خصوصی اجاره کنند.

تقدیر از انعکاس خبر درگذشت پدر شهیدان افراسیابی

دیروز همچنین احمد مسجدجامعی به‌دلیل اطلاع‌رسانی مناسب روزنامه همشهری از درگذشت پدر شهیدان افراسیابی وانتخاب این موضوع به‌عنوان عکس و خبر اول تقدیر کرد. وی که عضویت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر را برعهده دارد در‌این‌باره اظهار داشت: عملکرد روزنامه همشهری و اهمیت دادن به این مسئله موجب شد تا صدا و سیما نیز به تبعیت از همشهری به‌خوبی به این موضوع بپردازد.

پیشنهاد اختصاص بودجه برای امحای زباله‌های بیمارستانی

دیروز شورای شهر تهران یک فوریت طرحی را به تصویب رساند که در آن، تامین اعتبارات مورد نیاز پسماندهای پزشکی به دولت و مجلس پیشنهادشده‌است.براساس این طرح از دولت خواسته شد تا حدود 55میلیارد ریال برای خرید دستگاه‌های بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی در بودجه سال آینده درنظر بگیرد.

کد خبر 122038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز