همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه گفت رسانه‌ها و برخی افراد در اظهار نظر خود هیبت قوه قضائیه را زیر سوال نبرند.

 به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: حقیقت عظیم ولایت بر ما آشکار نیست اما عید غدیر اعلام این ولایت بود. ولایتی که معنای عظیم و عمیق آن کما هوحقّه آشکار نشده و با ظهور قائم آل محمد(عج) عالی‌ترین تجلّی آن آشکار خواهد شد که در آن روز کسانی که راه ولایت را نپیموده‌اند و این مسیر را نرفته‌اند افسوس خواهند خورد.

 وی درباره روز مباهله هم گفت: این روز عظیم نیز نکات بلندی در باب حقیقت نبوت و ولایت در بر دارد که مطالعه فرایند این اتفاق بزرگ برای همگان مفید و اثربخش است.

 وی افزود: در قرآن کریم آمده است «فمن حاجَک فیه من بعد ما جائک من العلم فقل تعالوا، ندع ابنائنا و ابنائ‌کم و نسائنا و نسائکم و انفسنا و انفسکم ثم نبتهل فنجعل لعنه الله علی‌الکاذبین »با مراجعه به آیه شریفه مربوط به یوم‌المباهله در می‌یابیم که تعبیر « انفسنا» در واقع اشاره به وجود مبارک حضرت امیر‌المؤمنین علیه‌السلام بود و این معنای عمیق نشان می‌دهد که نفس مبارک حضرت رسول اکرم‌(ص) نوعی اتحاد با نفس شریف حضرت امیر علیه‌السلام دارد.

 رئیس قوه‌قضاییه با اشاره به سالگرد تشکیل بسیج گفت: کمتر کسی فکر می‌کرد که بسیج بعد از 30 سال آن‌چنان قدرتمند شود که این‌گونه بتواند مدافع ارزش‌ها شود و به جایگاهی برای شکوفایی استعدادهای جوانان تبدیل شود و امیدواریم که این نهاد رو به رشد هر روز بالنده‌تر شود.

 وی همچنین به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس اشاره کرد و گفت: مرحوم مدرس اسطوره مقاومت بود و انصافاً مطالب قابل توجهی در باب حکومت دینی مطرح کرده و افکار ایشان تجلی تعامل دین و سیاست است.

 وی تاکید کرد: توأم ساختن سیاست با دیانت از سوی آیت الله مدرس نشانگر تیزبینی و شجاعت روحانیت بود.

 درادامه این جلسه شرایط نظارت بر کار قضات و کارمندان قضایی و برخی اظهار نظرها درباره قضات از سوی اشخاص در رسانه‌ها و ضرورت حفظ شأن اکثریت قضات و دستگاه قضایی مورد تأکید قرار گرفت.

 آملی لاریجانی تاکید کرد: این یک رویه جاری است که دستگاه قضایی به صورت مستمر بر کار قضات و کارکنان نظارت دارد و با افراد متخلف هم برخورد می‌کند اما توصیه ما این است که رسانه‌ها و برخی افراد در اظهار نظر خود نسبت به قوه قضاییه طوری سخن نگویند که هیبت و قدرت قوه قضاییه زیرسوال برود.

 وی در عین حال تاکید کرد: به شدت در پی نظارت بر کار قضات هستیم و نمی‌خواهیم ادعا کنیم که وضع دستگاه قضایی صددرصد مطلوب است؛ گرچه اکثریت قضات و کارکنان دستگاه قضایی پاکدامن هستند.

 وی افزود: در کنار بحث اخلاق و کار فرهنگی در قوه قضاییه، نظارت‌ها بر کار محاکم و دادسراها باید تقویت شود. در این هم تردیدی نیست که از روند سالم و عدالت محور دستگاه قضایی و از کلیت آن نیز به شدت حمایت خواهیم کرد.

 رئیس قوه قضاییه افزود: اصلاح امور در دستگاه قضایی موجب تقویت اعتماد عمومی مردم خواهد شد؛ لذا یکی از راهبردهای قوه‌قضاییه اطلاع‌ از بازخورد عملکرد دستگاه قضایی است.

 در پایان این جلسه مسئولان عالی قضایی مقرر شد مسوولان این دستگاه در مدت یک هفته راهکارها و طرح‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت خود را به منظور اصلاح روند نظارت بر کار محاکم و مشکلات موجود در از بین بردن زمینه برخی تخلفات در دستگاه قضایی ارائه دهند.

کد خبر 121814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز