گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با طرح این سؤال که چرا شعارهایی خلاف واقع را مطرح می‌کنیم که خلاف مصلحت سیاسی ماست، گفت: در طول 20 سال گذشته بسیاری در تلاش بوده‌اند که رنگ و بوی اسلامی از جمهوری اسلامی محو شود و متأسفانه هنوز هم می‌بینیم گاهی از این حرف‌ها زده می‌شود.

صادق لاریجانی

آیت الله صادق آملی لاریجانی که در روز اول سفر خود به استان کهگیلویه و بویر احمد محور سخنانش را بر مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی گذاشته و گفته بود هر وقت بخواهیم کاری را شروع کنیم دادها و ناله‌ها بلند خواهد شد اما عزم مسئولان قضایی بر این مبارزه است، در دومین روز از سفر خود به این استان به انتقاد از اشاعه برخی تفکرات سیاسی مشکوک در جامعه پرداخت.

به گزارش ایسنا وی با حضور در جلسه‌ شورای اداری این استان تصریح کرد: وقتی انقلاب اسلامی به‌عنوان یک پدیده در 30 سال قبل رخ‌داد، نه در چارچوب سرمایه‌داری مرسوم آن زمان می‌گنجید، نه در چارچوب کمونیسم و مارکسیسم بلکه حرف جدیدی در دنیای امروز بود.

آملی‌ لاریجانی در ادامه سخنانش که مشروح آن را ایسنا منتشر کرد، گفت: برخی روشنفکران با این تصور که سکولاریسم با حکومت دینی می‌ستیزد، در تلاش برای تقویت آن هستند. این افراد دین عرفی ساخته‌اند و دین بازاری درست کرد‌ه‌اند تا وجهه‌ ارزشی جمهوری اسلامی را کمرنگ کنند.

انتقاد از دعوت فرای

رئیس قوه قضاییه با اشاره به انتشار خبری در یکی از خبرگزاری‌ها، گفت: ریچارد فرای که مبدع عنوان مکتب ایرانی بوده و در همایش ایرانیان نیز به‌عنوان مدعو حضور داشته، طی مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان عنوان کرده که حکومت مذهبی در ایران از بین می‌رود و تغییراتی ایجاد خواهد شد. ببینید این افراد تا کجاها را اندیشیده‌اند و نقشه می‌کشند.

لاریجانی با بیان اینکه متأسفانه برخی از ما در غفلت به سر می‌بریم، اظهار کرد: چرا چنین فردی به همایش ایرانیان دعوت می‌شود؟ ما تمام ارزش نظام‌مان به اسلامیت و به این محتواست، نمی‌خواهیم فقط شعار جمهوری اسلامی بدهیم، آنچه امام (ره) و مقام معظم رهبری بر آن پافشاری کرده‌اند محتوای ارزشی اسلام است.

وی ادامه داد: در دوره اصلاحات، برخی مسئولان کتاب‌هایی را به‌عنوان هدیه عرضه می‌کردند که به ظاهر مشتمل بر بحث‌های فنی و فلسفی بود؛ اما به‌دنبال این هدف بودند که درون نظام دینی را از دین خالی کنند. آملی لاریجانی با بیان اینکه این نوع سکولاریسم ریشه‌های حکومت دینی و بحث‌های مبنایی را هدف قرار داده تا از این رهگذر نظام دینی را از جهت ارزشی خالی کند، گفت: متأسفانه با بودجه‌های دولتی از اموال همین مسلمانان مطالب خود را چاپ می‌کردند و به خورد جوانان می‌دادند. این جریان هر زمان به نوعی تجلی می‌کند، چنانکه اخیرا بحث اسلام ایرانی مطرح شده است.

مگر اسلام، ایرانی و غیرایرانی دارد؟

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز هم می‌بینیم گاهی از این حرف‌ها زده می‌شود، اظهار کرد: ما در چارچوبی که از آن برخاسته‌ایم، قسم یاد کرده‌ایم که براساس قانون اساسی، ترویج دین، ایمان و اسلام را از وظایف خود می‌دانیم و اگر از این مسیر منحرف شویم به سوگند خود وفادار نبوده‌ایم، لذا باید بر تحفظ این ارزش‌ها استوار باشیم.

شعارهای خلاف واقع

رئیس‌ قوه قضاییه با اشاره به انسان محور بودن تفکرات غربی خاطرنشان کرد: چرا شعارهایی خلاف واقع را مطرح می‌کنیم که خلاف مصلحت سیاسی ما هم هست. ما باید بگوییم که با همه مسلمانان برادریم؛ وقتی حرف از اسلام ایرانی بزنیم به معنای خط‌کشی کردن است که موجب می‌شود کشورهای مسلمان از ما فرار کنند.

بحث فنی را سیاسی کردند

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جمع نخبگان و استادان دانشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد تاثیرگذاری علوم انسانی در دایره اجرایی حکومت‌ها را بسیار زیاد دانست و افزود: چند ماه قبل مباحثی را درباره علوم انسانی مطرح کردم اما متأسفانه جنبه سیاسی به آن دادند و برخی رسانه‌های غربی نیز این بحث دقیق و فنی را به مسیر سیاسی بردند.

وی طرح موضوع علوم انسانی از سوی مقام معظم رهبری را امری مهم در مقوله علمی و فرهنگی کشور برشمرد و ادامه داد: ما به‌دنبال تعطیل کردن علوم انسانی نیستیم بلکه حرف ما این است که پیش‌فرض‌ها و اهداف علوم انسانی باید با پیش‌فرض‌ها و اهداف دین سازگار شود.

رئیس دستگاه قضا در جمع روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم نظام دینی ما با روحانیت پیوند خورده و برای استیفای مناصبی که براساس قانون اساسی باید روحانیون در آن قرار گیرند، به روحانیونی نیازمندیم که بتوانند شرایط لازم را کسب کنند اما فراتر از بحث نظام و ملزومات این امر، روحانیت وظیفه‌ای در جامعه دارد که اگر از آن غفلت کند از مسیر جامعه و نیازهای آن عقب خواهد افتاد.

متهمان پرونده بیمه خیال باطل نکنند

در همان روزی که دادستان تهران درباره پرونده بیمه و دستگیری 50 نفر در ارتباط با این پرونده صحبت کرده بود، صادق لاریجانی نیز به این پرونده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی اشاره کرده و گفته بود: در این پرونده عده‌ زیادی متهم بودند و برای بیش از 50 نفر کیفرخواست صادر شد.

باقیمانده‌ها نیز بدانند که دستگاه قضایی در این راستا کوتاه نخواهد آمد و نباید برخی احساس کنند که دارای حاشیه‌ امن هستند. اینکه کسانی تصور کنند می‌توانند از عناوین و وجوه و اعتبارات برای خود سپری بسازند، خیال باطلی است و ما تا آخر کار به‌صورت جدی این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 120527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز