همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه گفت که انتساب نامه جعلی در امتداد همان فتنه‌های پس از انتخابات است و نشانگر ذلتی است که فتنه گران در آن درافتاده‌اند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله لاریجانی که در جلسه مسئولان عالی قضایی سخن می‌گفت در ادامه تصریح کرد: البته مردم با بصیرت ما، خود از سبک و سیاق نامه مجعول، به کذب بودن آن اطمینان پیدا می‌کنند، معهذا بنده مؤکداً این نامه مجعول را تکذیب می‌کنم و بر سخافت و ابتذال نویسندگان آن تأسف می‌خورم.

 آیت‌الله لاریجانی همچنین به سفر رئیس جمهور کشورمان به لبنان اشاره کرد و گفت: استقبال باشکوه و بی‌نظیر مردم لبنان نشانگر تاثیر شگرف انقلاب اسلامی است و با هیچ امر مادی امکان نداشت که بتوان مردم را با چنین وجد و شوقی به استقبال رئیس جمهور یک کشور مسلمان برد.

 رئیس قوه قضاییه انقلاب اسلامی را «چراغی فراروی همه مسلمانان جهان» توصیف کرد و گفت: خداوند را شاکریم که نعمت انقلاب اسلامی با دستان مبارک معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی(ره) به این کشور و ملت اهدا شد و نیز شاکر نعمت وجود مقام معظم رهبری هستیم که سکان کشتی عظیم انقلاب را به دست گرفتند و آن را از گردنه‌های صعب العبور گذر دادند تا جایی‌که اکنون دوست و دشمن بر تاثیر شگرف آن اذعان دارند.

 لاریجانی تاکید کرد: سفر تاریخی رئیس جمهور به لبنان دشمنان انقلاب را دچار سردرگمی کرده و می‌بینید که در تحلیل چگونگی و چرایی این استقبال عظیم مردم درمانده‌اند.

 رئیس قوه قضاییه افزود: از رئیس جمهور محترم نیز سپاسگزاریم که چنین با صلابت و اقتدار پیام انقلاب اسلامی را در سفر به کشورهای مختلف به گوش جهانیان می‌رسانند.

 وی در ابتدای این جلسه با تبریک ولادت حضرت امام رضا (ع) گفت: وجود اهل بیت علیهم السلام واسطه فیض الهی‌ و حقیقتی ‌هستند که باید چراغ راه همه مسلمانان باشند.

 در ادامه این جلسه مسئولان عالی قضایی به بررسی موضوع ماده 18 قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب (اختیارات رئیس قوه قضاییه) پرداختند.

 لاریجانی با اشاره به اعمال ماده 18 و مشکلات ایجاد شده از این طریق برای قوه قضاییه تاکید کرد: با ساماندهی این موضوع در کنار تقویت جدی نظارت بر محاکم رسیدگی دقیق‌تر، امیدواریم مشکلات مردم را کم کنیم تا نیازی به اعمال ماده 18 نباشد.

 سپس مسئولان عالی قضایی به بررسی پیرامون موضوع ماده 18 و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 118590
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز