همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه با اشاره به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم گفت: استقبال باشکوه و ستودنی مردم، فضلا و روحانیون حوزه‌های علمیه از مقام معظم رهبری جواب عملی بود به ادعاهای واهی رسانه‌های مغرض که بحث فاصله‌گرفتن روحانیت و مراجع از نظام را مطرح می‌کردند.

به گزارش ایسنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان این‌که روحانیون و علما، مقام معظم رهبری را همچون نگینی در برگرفتند، افزود: در همه محافل، فضای بسیار صمیمی و معنوی حاکم بود و همه بر صلابت، اتقان و حکیمانه بودن سخنان ایشان تاکید کردند.

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند بین روحانیون و نظام فاصله بیاندازند و یا راه موازی بین آنها ایجاد کنند به این صورت که عده‌ای در حوزه‌ها مشغول تحصیل و تدریس و عده‌ای دنبال کارهای سیاسی هستند، افزود: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری نظام ما حکومت دینی است و حکومت دینی بدون روحانیت معنا و مفهومی ندارد.

وی با استناد به فرموده امام راحل گفت: نظام و حکومت دینی هدف انبیاء الهی بوده است و اگر اجتهاد در حوزه‌های علمیه در جامعه متبلور نشود، قطعاً هدف انبیاء اجرایی نشده است، پس نظام و حکومت دینی تبلور اجتهاد در بستر عملی است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به رهنمودهای داهیانه و کارگشای مقام معظم رهبری درباره تبیین مباحث نظری و عملی در حوزه افزود: رهبر انقلاب با این سفر خیلی از توطئه‌ها به ویژه توطئه‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری را خنثی کرد.

لاریجانی به دیدار صمیمانه اعضای جامعه مدرسین با مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: در این جلسه تعدادی از اعضا درباره مباحث مختلف به تبیین دیدگاه‌های خود پرداختند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت جایگاه جامعه مدرسین و نقش سازنده آن در طول انقلاب گفت: مقام معظم رهبری با توجه به این جایگاه جامعه مدرسین، استقلال، ادامه مسیر روشن گذشته و تعامل با مراجع تقلید را خواستار شدند.

لاریجانی در بخشی دیگر از سخنان خود، هدفمند کردن یارانه‌ها را جراحی بزرگ در نظام اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: با توجه به اجماع مسئولان و دلسوزان نظام بر اجرایی شدن این قانون، باید میزان تاثیر آن بر مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر بررسی و از آسیب‌های جدی بر آنان جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه با تاکید دوباره بر بررسی آثار مستقیم و غیر مستقیم اجرایی شدن هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: ما هم به عنوان دستگاه قضایی با تعامل و هماهنگی کامل در مسیر اجرایی شدن این قانون عمل خواهیم کرد.

کد خبر 119080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز