همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه گفت: برخورد دوگانه و منافقانه آمریکا و اروپا در محکوم کردن حادثه دلخراش زاهدان در ظاهر و حمایت مادی و معنوی از اعمال فجیع این گروه خبیث در پشت پرده قابل قبول هیچ عقل سلیمی نیست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در به خاک و خون کشیدن عده‌ای از مردم مظلوم و دوستدار اهل بیت علیهم السلام در یکی از مساجد شهر زاهدان اظهار کرد: این حادثه تروریستی که منجر به شهادت 27 نفر و زخمی شدن بیش از 200 نفر از هموطنان شد، نشان داد که دشمنان زمانی که از دستیابی به منافع نامشروعشان در ایران عزیز ناامید می‌شوند، هر عمل ناجوانمردانه را برای خود مباح می‌دانند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که بر همگان روشن است که این حادثه از لحاظ نظامی و تاکتیکی بسیار کم‌اهمیت است، افزود: از لحاظ امنیتی و توجه به آرامش مردم باید دستگاه قضایی با همکاری نیروهای امنیتی و نظامی با همه توان پیگیر موضوع باشند تا بزودی این جریان کور و حقیر از این مرز و بوم ریشه کن شود.

لاریجانی با اشاره به محکومیت ظاهری این حادثه از سوی غرب گفت: اگرچه نفس این محکومیت امری پسندیده است، اما مردم امروز دنیا چگونه این محکومیت را از آنان بپذیرند در حالی که آمریکا و اروپا به ویژه فرانسه درصدد هستند تا با حرکات موذیانه و فریبکارانه گروه تروریستی منافقین را که دست آنان تا مرفق به خون مردم بی‌گناه ایران اسلامی به ویژه مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران آلوده است، از فهرست تروریست‌ها خارج کنند.

رئیس قوه قضاییه با تشریح جریان فریبکارانه استکبار درباره چگونگی لشکرکشی به اقصی نقاط دنیا با بهانه مبارزه با تروریسم و از سوی دیگر خارج کردن نام گروه تروریستی منافقین با سابقه جنایت 31 ساله علیه مردم ایران گفت: دنیای امروز با چشمان بیدار، آگاهانه و هوشمندانه درباره اعمال آنان قضاوت خواهد کرد.

وی با تبریک حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد شعبانیه، توجه همگان را به درک بیشتر معنویت این ماه خواستار شد و افزود: بزرگان و اهل معرفت همیشه مترصد حلول ماه مبارک شعبان بوده‌اند تا بتوانند از فیوضات عظیم این ماه استفاده کنند و مسیر تقرب به بارگاه الهی را سریعتر بپیمایند.

رئیس قوه قضاییه با تشریح مراتب تقرب انسان به حق، این ماه را فرصتی مغتنم و مقدمه‌ای بسیار گران‌بها برای درک ماه مبارک رمضان دانست.

در ادامه این جلسه چگونگی استفاده از فن‌آوری‌های نوین در خدمات‌رسانی در دستگاه قضایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 111852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز