همشهری آنلاین: پیکر حاج علی محمد افراسیابی صبح امروز (یکشنبه) با حضور پرشور مردم از مسجد محمدی در خیابان نبرد تا میدان 13 آبان روی دستان مردم تشییع و در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسم تشییع این جانباز شیمیایی، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیام تسلیت مقام معظم رهبری را ابلاغ کرد. هم‌چنین مرتضی تمدن، استاندار تهران ضمن ابلاغ تسلیت رییس جمهور و اعضای هیات دولت پیامی را به شرح زیر خطاب به همسر صبور افراسیابی قرائت کرد:

«بانوی مکرمه و سرافراز حاجیه خانم عسگری

سلام علیکم

رحلت الگوی صبر و استقامت، همسر وفادارتان مرحوم حاج علی افراسیابی را به شما و بستگان گرامی‌ آن مرحوم صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم. مجاهدت عاشقانه خانواده شهیدان افراسیابی که با فداکردن پنج شهید و تقدیم دو جانبازعشق و ارادت خود را به اسلام و انقلاب و پیروی خالصانه از ولایت فقیه عینیت بخشیده‌اند هرگز از خاطره مردم قدرشناس ایران اسلامی بالاخص شهر تهران فراموش نخواهد شد. درود و رحمت الهی بر شما و خانواده گرامیتان که سال‌های طولانی درد فراق و دوری از عزیزان خود را صبورانه تحمل نموده و با خدای شهیدان معامله کردید.

مرحوم مغفور حاج علی افراسیابی ، شهادت فرزندان عزیزش ابراهیم، اسماعیل، امیر، جواد و علیرضا و جانبازی دو فرزند دیگرش محسن و حبیب را استوارانه برجان خرید و الگوی مثال زندنی برای مردم قدرشناس و ولایتمدار ما شد و هم‌اکنون در جوار رحمت الهی میهمان حضرت حق و اولیاء شده است.

حاجیه خانم عسگری،دامن پاک و دل با ایمان شما پرورشگاه شهیدان وجانبازان پر افتخار افراسیابی بوده وصبر و استقامت شما یادآورشجاعت حضرت زینب کبری می‌باشد. غم از دست دادن همسر فداکارتان را تسلیت عرض نموده و موفقیت شما را از خداوند متعال آرزومندم.»

حاج علی محمد افراسیابی که بارها در طول دوران دفاع مقدس هم‌دوش فرزندان خود راهی جبهه‌های جنگ شد اکنون در سن 83 سالگی در حالی که در کربلای 5 مجروح شیمیایی شد دعوت حق را لبیک گفت.

روز گذشته نیز مجمع نمایندگان استان تهران درگذشت حاج‌علی افراسیابی را تسلیت گفت.

اعلام تسلیت مجمع نمایندگان استان تهران به مناسبت درگذشت حاج‌علی افراسیابی پدر پنج شهید دوران دفاع مقدس که مصائب بسیاری را متحمل شده بود در جلسه علنی روز شنبه توسط امیدوار رضایی قرائت شد.

همچنین هیات رییسه مجلس نیز این مصیبت را تسلیت گفت.

حاج علی محمد افراسیابی پدر پنج شهید بود که نخستین آنها «ابراهیم» سیزده ساله بود که در 21 بهمن 57 در جریان انقلاب به شهادت رسید.

«اسماعیل» دومین شهید و سومین پسر این خانواده شهیدپرور است که به عنوان خبرنگار در خبرگزاری جمهوری اسلامی مشغول بود و در عملیات فتح المبین در دشت عباس به جمع ملکوتیان پیوست. سومین شهید حاج «امیر» فرزند ارشد بود که در عملیات رمضان در منطقه کوشک به شهادت رسید.

شهید «حاج جواد» چهارمین شهید و فرزند نیز در عملیات والفجر4 به شهادت رسید.

«حاج علیرضا» دومین فرزند و آخرین شهید این خانواده پس از تحمل سالها مجروحیت ناشی از مصدومیت شیمیایی در سال 1372 به شهادت رسید.

هم‌چنین محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در یادداشتی که امروز منتشر شد آورده است:

«بسم رب الشهدا و الصدیقین. شهیدان در مکتب پیر جماران(ره) و در پای درس پدران و مادرانی آسمانی آموخته بودند، شهادت زیباترین آرزوی عارفان، مزد راست‌قامتان جاودانه تاریخ و نهایت آمال صدیقان و مخلصان دربار الهی است و باید با شهادت از خود جدا شد و به خدا پیوست و همواره تشنه حاکمیت ارزش‌ها بود.

پدران و مادران شهدا و جانبازان کیمیاگرانی هستند که توانستند با اهدای خون عزیزان خویش، پاسدار ارزش‌های «سنت نبوی»، «حکومت علوی»، «حماسه حسینی»، «فقه جعفری» و «انتظار مهدوی» در جمهوریت توأم با اسلامیت باشند و با فروبردن بغض دلتنگی‌هایشان، تصویرگر صبر و بصر شوند.

پدران و مادران آسمانی شهدا و جانبازان نظیر عارف مجاهد حاج علی محمد افراسیابی که با اهدای 5 شهید گرانقدر به نام شهیدان ابراهیم، امیر، جواد، رضا و اسماعیل افراسیابی به ما یادآوری کرد که مشق همه ما باید «شهید» باشد [پدر 5 شهید دفاع مقدس آسمانی شد]

1400بار از روی کلمه شهید باید بنویسیم تا هیچگاه یادمان نرود از کرانه کربلا تا بیکرانه عشق حسین(ع)، از ساحل فرات تا اروندرود و از نینوا تا شلمچه راه کوتاهی است، به اندازه یک قطره سرخ از خون شهید؛ و انقلابی‌ماندن و انقلابی‌زیستن ممکن و میسر نمی‌شود مگر با پذیرفتن فرهنگ شهادت ذیل التزام عملی شعورگرا به ولایت فقیه. زیست مومنانه بزرگمردی چون حاج علی محمد افراسیابی به ما آموخت که باید مانند شهدا زندگی کرد و پیوسته باید دل در گرو تحقق آرمان‌های امام عزیزمان(ره)، شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مطالبات مقام معظم رهبری داشت و همواره باید قدردان و دستبوس خانواده شهدا و جانبازان باشیم؛ چراکه اگر خانواده این عزیزان «عزت و ایثارگری»، «مقاومت و خدمت»، «پایداری و فداکاری» و «بردباری» را نداشتند، قدر و قداست «از خود گذشتگی» و «جانبازی» در جامعه ما می‌شکست. باشد که روح بزرگ مرحوم افراسیابی قرین رحمت و مغفرت حضرت باری‌تعالی قرار گیرد.

مراسم ختم حاج علی محمد افراسیابی سه شنبه از ساعت 16 تا 18 در مسجد قدس در خیابان پیروزی، نبش خیابان یکم نیروی هوایی برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 121800
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز