مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

گروه سیاسی: علی محمد افراسیابی جانباز شیمیایی و پدر 5 شهید دفاع مقدس عصر جمعه در سن 83 سالگی دار فانی را وداع کرد. به گزارش همشهری، ابراهیم، امیر، اسماعیل، جواد و علیرضا فرزندان مرحوم افراسیابی بودند که در طول 8 سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

علی محمد افراسیابی

علی‌محمد افراسیابی بیش از 24 بار به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و در کربلای‌5 شیمیایی شد. محسن افراسیابی فرزند مرحوم افراسیابی عصر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری درباره خصوصیات شخصیتی پدرش گفت: پدرم هربار پس از شهادت یکی از برادرانم خدا را شکر می‌کرد و از خدا می‌خواست تا از او این هدیه را بپذیرد. به گفته محسن افراسیابی، پدر شهیدان افراسیابی بارها گفته بود که راضی نیست کسانی که برخلاف رهبری حرکت می‌کنند در مراسم تشییع جنازه وی شرکت کنند یا حتی به منزلش بیایند. محسن افراسیابی همچنین از تماس محمدباقر قالیباف شهردار تهران با خانواده شهید افراسیابی خبر داد و افزود: چندی پیش نیز قالیباف برای عیادت از پدرم و دیدار با خانواده‌اش به منزل شهیدان افراسیابی آمده بود.

در حاشیه گفت‌وگوی خبرنگار همشهری با خانواده مرحوم افراسیابی، علی محمد‌نژاد شهردار منطقه 14 هم از تدارک شهرداری برای انجام مناسب مراسم تشییع پیکر و مراسم بزرگداشت این پدر شهید خبر داد. هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان تهران هم در جلسه علنی دیروز مجلس در پیامی، وفات حاج‌علی‌محمد افراسیابی پدر 5 شهید انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس را به مقام معظم رهبری و بازماندگان آن مرحوم و ملت شهیدپرور تسلیت گفتند.

مراسم تشییع پیکر مرحوم افراسیابی، 8 صبح امروز از مسجد محمدی واقع در خیابان نبرد، خیابان شهیدان افراسیابی و با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار خواهد شد. همچنین بنا به اعلام شهردار منطقه 14 تهران قرار است تندیس برادران شهید افراسیابی ساخته و در میدان 13 آبان واقع در منطقه 14 نصب شود.

از سوی دیگر مجمع نمایندگان استان تهران درگذشت حاج‌علی محمد افراسیابی پدر 5 شهید دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت. پیام تسلیت مجمع نمایندگان استان تهران به مناسبت درگذشت حاج‌علی محمد افراسیابی که مصایب بسیاری را متحمل شده بود در جلسه علنی دیروز توسط امیدوار رضایی قرائت شد. هیات رئیسه مجلس نیز این مصیبت را تسلیت گفت.

کد خبر 121744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز