مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

گروه شهری: شورای‌عالی فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشست خود طرح ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور کار قرار داد.

میثم امرودی، دبیر شورای‌عالی فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اعلام این خبر به همشهری گفت: شهرداری تهران از ابتدای حضور دکتر قالیباف به‌عنوان شهردار تهران و تاکید ایشان بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: شورای راهبری طرح ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر 2 نکته مهم تاکید دارد: اول حفظ یاد و خاطره شهدا که ناظر بر زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا با نصب تصاویر شهدا، مشخص کردن محل شهادت آنها، دیوارنویسی‌ها، بنرها و بسیاری موارد مشابه دیگر است.

وی در ادامه افزود: 200 نقطه از شهر تهران که در ایام جنگ تحمیلی هدف بمب و موشک قرار گرفته بود شناسایی شده‌ و قرار است عکس‌هایی از آن محل، قبل و بعد از بمباران به نمایش گذاشته شود. ابتدای بزرگراه‌هایی که به نام شهدا مزین شده‌اند تندیس‌های این شهیدان را نصب خواهیم کرد که توسط سازمان زیبا‌سازی‌ آماده شده‌اند.

در میادین نیز با توجه به نام‌هایی که دارند فعالیت فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت می‌گیرد. امرودی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته بعدی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. شهدا مولفه‌های مشترکی مانند احسان، ایثار، خدمت به هموطن و خدمت به کشور را داشته‌اند. این موارد باید با ادبیات جامعه امروز ما دوباره بازتعریف شود و ببینیم بروز ترجمان آن در جامعه چیست.

دبیر شورای‌عالی فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد: باید این فعالیت‌ها به‌نحوی باشد که در پایتخت جهان اسلام به‌خوبی فرهنگ ایثار و شهادت و حضور شهدا و فرهنگ آنها دیده شود.

کد خبر 109624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز