گروه سیاسی: نخستین سالگرد شهادت دکتر مسعود علیمحمدی استاد فیزیک‌ دانشگاه تهران و مراسم چهلمین روز شهادت دکتر مجید شهریاری استاد دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی در دانشگاه تهران برگزار ‌شد.

دکتر مسعود علیمحمدی فیزیکدان ایرانی و استاد دانشگاه تهران صبح 22 دی ماه 88 طی یک عملیات بمب‌گذاری در قیطریه تهران به شهادت رسید و دکتر مجید شهریاری نیز صبح دوشنبه 8 آذر ماه 89 درحالی‌که با خودروی شخصی خود عازم دانشگاه شهید بهشتی بود مورد سوء قصد قرار گرفت و به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

این مراسم با حضور محسن قرائتی، محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، احمد شعبانی رئیس دانشگاه شهید بهشتی و معاونان دانشگاه تهران و روسای دانشکده‌ها برگزار شد.
در این مراسم رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: خون استادان ما که در پای درخت تنومند نظام جمهوری اسلامی ریخته می‌شود، در ادامه مسیر عزت پیشرفت کشور نقش ایفا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه شهادت یک انتخاب آگاهانه است، اظهار کرد: زمانی که فردی، آگاهانه، شهادت در راه خدا را انتخاب می‌کند نتیجه آن این است که به حیاتی بالاتر از حیات‌های دیگر رسیده و آن همان حیات طیبه است و شهدا کسانی هستند که دعوت خدا و رسول خدا را اجابت کردند.

وی در ادامه به بیان برخی از ویژگی‌های دکتر شهریاری پرداخت و گفت: تمام وجود این مرد امید بود و تا حالا فردی از این شهید بزرگوار کلمه‌ای مانند نمی‌توانیم، نشنیده چرا که او همواره در پژوهش‌ها و صحبت‌های خود با دانشجویان و همکارانش، امیدوارانه سخن گفته و توکل بر خدا می‌کرد.

محمدیان با بیان اینکه شهید چمران نیز، عاشق شهادت بود و در سال‌های آخر عمر خویش همواره با غسل شهادت از خانه خارج می‌شده است، گفت: این از برکات امام‌خمینی(ره) است که چنین افرادی را در مکتب ائمه اطهار تربیت کرده است. هرگاه خونی بر زمین ریخته شد جوانه‌های جدید رویید و درختان تنومندی با این خون‌ها سیراب شدند. ملت ما در هر شهادتی افق بالاتری را در مقابل خود دیده است.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: خون شهدا، جوانان و دانشجویان ما را چنان مصمم خواهد کرد که ده‌ها و صدها شهریاری را در پرتو این خون‌ها تربیت می‌کند. محمدیان با تاکید بر اینکه دشمنان ما هیچگاه اعجاز خون را نخواهند فهمید، ادامه داد: شیعه در این 1400 سال توانسته پرچم اسلام را از همین طریق همواره برافراشته نگه دارد.

وی به واکنش دشمنان و مجامع بین‌المللی در مقابل ترور دانشمندان ایران اشاره کرد و گفت: اگر به سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سر بزنید متوجه خواهید شد که رئیس موساد، ترور شهید علیمحمدی و شهریاری را از افتخارات خود عنوان کرده است.

ما یقین داشتیم که این ترور‌ها اسرائیلی، ‌آمریکایی و انگلیسی است؛ کسانی که ادعای حقوق بشرشان گوش عالم را کر کرده اما حاضر نشدند این حادثه‌های تروریستی را محکوم کنند. رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تصریح کرد: امروز افتخار نظام جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها رقم خورده و بقای این نظام نیز در دانشگاه‌ها، ‌آزمایشگاه و کتابخانه‌هاست.

کد خبر 125281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز