چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آیت‌الله سبحانی غدیر را یک واقعه تاریخی انکار ناپذیر دانسته و اظهار داشت: واقعه غدیر باید در مدارس کشور تدریس شود و نباید آن را جز مطالب مطالعه‌ای کتاب‌ها قرار دارد.

جعفر سبحانی

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: یکی از آرزو‌های بزرگ و بلند ما از اول انقلاب این بود که آموزش و پرورش در اختیار روحانیت قرار بگیرد، البته نه به این معنی که روحانیت مستقیما مسئول امور آموزش و پرورش باشد، بلکه انتظار می رود بین حوزه و آموزش و پرورش ارتباط مستقیمی وجود داشته باشد تا روحانیون بتوانند در راه تربیت دینی دانش آموزان قدم هایی بردارند.

وی افزود: الحمدلله با پیروزی انقلاب بسیاری از نهادها در اختیار متدینین و مؤمنین و روحانیون قرار گرفت و در حال حاضر باید ازاین فرصت ها در جهت پیشبرد اهداف اسلام استفاده کنیم.

روحانیون آموزه‌های قرآنی را در مدارس تدریس کنند

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان ساخت:‌ روحانیون که در مدارس و مساجد برای تربیت دینی جوانان و نوجوانان حضور می‌یابند باید در حد امکان حافظ قرآن، مسلط به مفاهیم قرآنی و آشنا به زبان و ادبیات نوجوانان باشند تا بتوانند آموزه های دینی وقرآنی را به آنها انتقال دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به روش مراکز اسلامی ترکیه، اظهار داشتند: در برخی مراکز اسلامی ترکیه قبل از این که کودک وارد مدرسه و دروس کلاسیک شود، یک سال آموزش قرآن می‌بیند و الفبا را با کلمات قرآن یاد می‌گیرد، بعد از آن وارد مدرسه و آموزش و پرورش می‌شود، اگر این روش در کشور ما هم به صورت گسترده و در سطح عمومی اجراء شود، ثمرات فراوانی خواهد داشت.

روح حاکم بر معلمان باید اسلامی باشد

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به طرح تحول در آموزش و پرورش، گفتند:‌ تحول در آموزش باید با تحول معلمان شروع شود و معلم ها باید طوری تربیت شوند که روح حاکم بر آنها، روح اسلامی باشد و گرنه هر قدر هم کتاب را عوض کنید و دروس را اسلامی، ثمره ای نخواهد داشت.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان ساخت:‌ دروس و علوم ما نباید بریده از خدا باشد، معلمان باید دروس طبیعی و علوم تجربی را طوری تدریس کنند که با مبانی دینی تناقض نداشته باشد و در کنار این تدریس گردش جهان و مسائل علمی، متذکر شوند که همه این ها با اراده و قدرت خدا صورت می‌گیرد.

آیت‌الله سبحانی در ادامه تأکید داشتند:‌ لازم است در مدارس به مواد درسی قرآنی و معارف دینی اهمیت داده شود و موفقیت دانش آموزان را در این دروس مهم جلوه دهند، تا دیگر دانش آموزان هم به آموزش مباحث دینی تشویق شوند. 

کد خبر 121553
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز