همشهری آنلاین: به مناسبت عید سعید غدیرخم و روز اکمال دین ، دیشب و امروز سراسر میهن اسلامی سرشار از شور و شعف و شادمانی است.

عید غدیر

به گزارش خبرنگاران واحد مرکزی خبر از سراسر کشور، مومنان خداجوی و شیفتگان ولایت علوی در این روز میمون مشاهد بزرگان ، میدان‌ها، خیابان‌ها و سردر ادارات و مغازه‌ها را در سراسر کشور آذین بندی کرده‌اند و مجالس جشن و سرور با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، شور و نشاط معنوی این عید بزرگ را دو چندان کرده است.

بر اساس این گزارش‌ها، همچنین در عید بزرگ امامت و ولایت، سخنرانان و وعاظ در مجالس جشن و سرور بر پا شده در مساجد و تکایا و محافل مذهبی به تشریح جلوه هایی از برکات غدیر و نعمت امامت و ولایت پرداختند و ابعاد مختلف واقعه غدیر خم و آیه اکمال دین را که درباره این واقعه مهم نازل شد، تبیین و فضایل و مناقب مولای متقیان حضرت علی ( ع) را با استناد به این آیه و احادیث نقل شده از پیامبر (ص) بیان کردند.

بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس و حضرت فاطمه معصومه (س) در قم و دیگر امامزادگان در سراسر کشور نیز در شب و روز عید بزرگ ولایت و اکمال دین حال و هوای شاد و معنوی خاصی دارد و زائران و مجاوران بارگاه نورانی این بزرگواران با تشرف به مرقد آن امام همام و خواهر گرامی‌اش، عشق و ارادت خود را به مقام عظمای امامت و ولایت ابراز می‌دارند.

بیوت مراجع عظام و دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم امروز شاهد برگزاری مراسم جشن، سخنرانی و مدیحه سرایی با حضور دوستداران اهل بیت علیهم السلام است.

مردم ایران اسلامی مطابق با رسوم دیرین خود در روز عید غدیر به دیدار خانواده سادات و بزرگان می روند و با پخش شربت و شیرینی سالروز اعلام ولایت حضرت علی (ع ) و روز اکمال دین و اتمام نعمت های الهی را گرامی می دارند.

 

کد خبر 121580
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز