شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم جشن عید غدیر خم در بعثه مقام معطم رهبری در مکه‌ مکرمه برگزار شد

مراسم جشن عید غدیر خم صبح شنبه 14 آذر با حضور حجت الاسلام ری شهری و جمعی از حجاج ایرانی در بعثه مقام معطم رهبری در مکه‌ مکرمه برگزار شد

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین قرنی به نمایندگی از بعثه‌ مقام معظم رهبری در سخنانی گفت: در تفکر اسلامی و الهی جایگاه رهبری جایگاهی رفیع و ممتازی است و رهبری در نگرش اسلامی خصوصیات منحصر به فردی دارد که انسان‌های عادی دارای چنین خصوصیاتی نیستند و در این میان چه از بعد عملی و چه از بعد علمی و اخلاقی فرد شاخصی که چنین خصوصیاتی دارد پیامبر اکرم (ص) است و در ادامه‌ آن در غدیر خم حضرت علی (ع) و پس از آن ائمه اطهار (ع) دارای این جایگاه ویژه هستند و این باور و نگرش شیعه است.

وی افزود: در بعد عملی اگر درباره پیامبر اکرم (ص) به عصمت عملی و نظری قائل هستیم درباره امام علی (ع) نیز همین باور را داریم و در بعد اخلاقی و ارزشی درباره ائمه‌ اطهار (ع) باید از مکارم صحبت کرد. غدیر خم نیز تبلور ارزش‌هاست و اتمام نعمت و اکمل دین است.

قرنی بیان کرد: غدیر خم استمرار ارزش‌های رهبری حضرت محمد (ص) است و در ذهن مردم ما این وجود دارد که غدیر اوج ابلاغ امیرالمؤمنین (ع) است. غدیر خم علاوه‌ بر این‌که اوج ابلاغ امیرالمؤمنین (ع) است اوج اجرای ولایت نیز است زیرا پیامبر اکرم (ص) ولایت حضرت علی (ع) را در غدیر به فعلیت می‌رسانند و دلیل به فعلیت رساندن آن هم بیعت است.

وی با بیان این‌ که تز جدایی دین از سیاست پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) آغاز شد افزود: رسما بیانیه‌ای صادر کردند و دینمداران را به حاشیه راندند که بروید و عبادت کنید و سیاست را به اهل آن بسپارید.  در سایه‌ جدایی دین از سیاست با رنگ و لعاب دینی قداست دین و رهبران دینی را از جامعه اسلامی کنار زدند و رهبری اسلامی را دچار سرنوشتی کردند که می‌بینید و از غدیر خم فاصله گرفتند در حالی‌که شیعه میراثدار غدیر است.

در ادامه این مراسم صادق آهنگران و داوود اسماعیلی به مداحی پرداختند

کد خبر 96747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز