سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ملی شطرنج ایران در دور ششم رقابت‌های تیمی در گوانگجو در هر دو بخش مردان و زنان به پیروزی رسید.

شطرنج

 به گزارش ایسنا، تیم ایران در دور ششم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی در بخش تیمی مقابل عراق قرار گرفت و با نتیجه 3.5 بر 0.5 حریفش را از پیش رو برداشت.

 احسان قائم مقامی مقابل اراز الصفر استاد بین‌المللی عراق قرار گرفت و او را از پیش رو برداشت. مرتضی محجوب هم مقابل احمد عبدالوهاب به برتری رسید. اصغر والی‌زاده به دلیل حاضر نشدن حریفش برنده اعلام شد و الشن مرادی مقابل علی العلی حسینی به تساوی رضایت داد.

 همچنین تیم ملی شطرنج در بخش بانوان کره جنوبی را شکست داد. بازیکنان کره جنوبی کاملا آماتور بوده و ریتینگ بالاترین بازیکن این تیم 1612 بود. این در حالی است که بسیاری از تیم‌ها و از جمله خود ایران شطرنج‌بازانی با ریتنیگ بالای 2200 دارند.

 در این بخش آتوسا پورکاشیان، میترا حجازی پور و غزل حکیمی فرد و شایسته حاجی‌پور در هر چهار مسابقه حریفان کره‌ای خود را شکست داده و ایران در مجموع چهار بر صفر از سد کره جنوبی گذشت.

 در پایان دور ششم رقابت‌های تیمی در بخش مردان ایران با سه پیروزی، یک تساوی و دو شکست و با 7 امتیاز در مکان چهارم جدول قرار دارد. تیم‌های چین، فیلیپین و هند اول تا سوم هستند.

 در بخش زنان هم تیم ایران با سه پیروزی و سه شکست در میان 12 تیم پنجم است. در بخش زنان هم چین، هند، ازبکستان و ویتنام بالاتر از ایران قرار گرفته‌اند.

کد خبر 121484
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز