همشهری آنلاین: سرپرست تیم ملی: رشوه‌دهی به داوران کشتی رایج است.

mohammadi

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران می‌گوید با چشمان خود دیده که سرپرست تیم کشتی قزاقستان در سرویس بهداشتی سالن به داور کره‌ای مبارزه امیر علی اکبری با حریف قزاقستانی دلار داده است.


به گزارش ایسنا، صبح روزسه‌شنبه (2 آذر) امیر علی اکبری، کشتی‌گیر وزن 120 کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی با قضاوت ناعادلانه داور کره‌ای به تینالیف قزاقستانی باخت و نتوانست به فینال صعود کند. پس از این ناداوری و اعتراض علی اکبری، ‌مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی به دلیل آنچه بی‌احترامی به داوران خوانده شده کشتی‌گیر ایرانی را از ادامه حضور در مسابقات محروم و او را هم 50 هزار دلار جریمه کردند.


با این حال جالب اینجاست که غلام محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران می‌گوید با چشمان خود دیده که سرپرست تیم کشتی قزاقستان در سرویس بهداشتی به داور کره‌ای دلار داده است.


محمدی گفت: من در سرویس بهداشتی بودم که دیدم سرپرست تیم قزاقستان و داور کره‌ای هم حضور داشتند. خودم دیدم که سرپرست تیم قزاقستان به این داور پول می‌داد.


خبرنگار ایسنا گفت که آیا حاضر هستید این صحبت‌تان منتشر شود که محمدی در پاسخ گفت: من چیزی را که با چشمان خودم دیدم را برایتان روایت کردم و دروغ ندارم که بگویم.


سرپرست تیم‌های ملی کشتی ایران در بازی‌های آسیایی گوانگجو هم گفت : این سیاست فدراسیون بین‌المللی کشتی (فیلا) است که نگذارد همه طلاها به یک کشور برسد و آنها می‌خواهند مدال‌ها بین همه توزیع شود.


جعفر اولیا اظهار کرد: واقعیت این است که ما وقتی دررقابت‌های جوانان آسیا در هشت وزن، هفت فینالیست داشتیم، مسئولین مسابقه من را احضار کردند و گفتند آیا می‌خواهید هر هفت فینال را به طلا تبدیل کنید و من گفتم بله و از آن جلسه خارج شدم، اما پس از آن یکی از داوران به من گفت به ما گفته‌اند که حواستان باشد، اگر نتیجه مساوی بود ما امتیاز را به حریف شما بدهیم، این وضعیتی است که در کشتی وجود دارد.


وی ادامه داد: سیاست فدراسیون بین‌المللی کشتی این است تا برای حفظ انگیزه بین همه کشورها و این که کشورهای زیادی بتوانند مدال کسب کنند مدال‌ها را بین آنها توزیع می‌کند. در دو روز گذشته وقتی ما 4 طلا در فرنگی گرفتیم خیلی‌ها در کنفدراسیون آسیا ناراحت بودند و با ناراحتی به ما نگاه می‌کردند و حتی اعتراض می‌کردند.


اولیا با بیان این که رشوه‌دهی به داوران کشتی رایج است، خاطرنشان کرد: من خودم دیدم که به داور کره‌ای اشاره کردند که به دستشویی برود و خوشبختانه در آن دستشویی غلامرضا محمدی حضور داشته و دیده که چه اتفاقی افتاده است. این مسئله وجود دارد، هیچ کس نمی‌تواند منکر قضیه شود. کشورهای مختلف به داوران و حتی به ورزشکاران پول می‌دهند. من هم با دو کیلو پسته نمی‌توانم کاری بکنم. اگر واقعا می‌خواهند وضعیت به گونه دیگری باشد باید ما هم نمایندگانی بفرستیم تا داوران را بخریم.

 

 

 

 

کد خبر 121436
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز