همشهری آنلاین: تصمیم عجیب مسئولین برگزاری بازی‌های آسیایی پس از قضاوت ناعادلانه داوران، علی اکبری محروم شد.

aliakbari

امیر علی اکبری دلاور مرد کشتی ایران که در بازی‌های آسیایی در یک وزن بالاتر به میدان آمده بود، پس از پیروزی مقابل حریفانی از قرقیزستان و عراق، در دیدار نیمه نهایی مقابل تنالیف از قزاقستان، نفر سوم جهان در وزن 120 کیلوگرم با ناداوری محض در سه تایم با نتیجه 2 بر1 شکست خورد.


در تایم سوم در حالی که علی اکبری پای حریف خود را از تشک خارج کرده بود داوران به راحتی امتیاز وی را ندادند و این روند ناداوری تا پایان این دیدار ادامه پیدا کرد تا تیم ایران شانس کسب پنجمین مدال طلای خود را از دست بدهد.


دیدار فینال این وزن را نمایندگان چین و قزاقستان برگزار می‌کنند، تا قزاقها نیز از کسب مدال طلا در رقابت‌های کشتی فرنگی شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بی‌نصیب نمانند.

محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که در طول این مبارزه و به خصوص در تایم سوم عملکرد تیم داوری را ناعادلانه می‌دانست در پایان این دیدار نیز به شدت به تیم داوری این مسابقه اعتراض کرد و عملکرد آنها را ناجوانمردانه دانست.

به گزارش ایسنا، پس از آن که علی‌اکبری در دیدار نیمه نهایی با قضاوت ناعادلانه داوران به حریف قزاقستانی باخت و به فینال نرفت، کشتی‌گیر ایرانی با ناراحتی و فریاد به یکی از تابلوهای تبلیغاتی کنار تشک لگد زد که پس از این حرکت مسئولین برگزاری بازی‌ها وی را از حضور در ادامه مسابقات محروم کردند.


علی اکبری پس از شکست در دیدار نیمه نهایی به مرحله رده‌بندی رفته بود و می‌توانست مدال برنز را کسب کند

 

کد خبر 121411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز