چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی مقابل اردن به جمع 4 تیم برتر بازی‌های آسیایی راه یافت.

basketball

basketball

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از گوانگ‌جو، تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله‌ی یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی مقابل اردن قرار گرفت و در پایان با نتیجه‌ی 67 بر 43 اردن را از پیش رو برداشت و به مرحله‌ی نیمه نهایی راه یافت.

کوارتر اول

ایران بازی را مقتدرانه آغاز کرد و نشان داد از لحاظ تکنیکی نسبت به حریف خود برتری دارد. اردن که چند بازیکن اصلی خود را به گوانگ‌جو نیاورده در کوارتر اول اشتباه‌های زیادی داشت و این مساله باعث شد با وجود از دست رفتن پرتاب‌های سه امتیازی حامد آفاق برتری در پایان کوارتر با نتیجه‌ی 20 بر 11 به سود ایران رقم بخورد.

ایران در کوارتر اول تنها یک پرتاب سه امتیازی موفق داشت که توسط حامد آفاق به ثمر رسید. حرکت زیبای اسلم دانک اصغر کاردوست تشویق شدید هواداران را به دنبال داشت.

کوارتر دوم

ایران در حالی که 6 امتیاز دیگر به جمع امتیازاتش اضافه کرده بود، هنوز اردن امتیاز کسب نکرده بود. نکته نگران کننده در این دیدار افت حامد آفاق نسبت به بازی گذشته بود. پرتاب‌های سه امتیازی آفاق همچنان با حلقه بیگانه بود. حرکت زیبای مهدی کامرانی در زیر حلقه امتیاز ایران را به 26 رساند.

ایران که در دقایق آغازین کوارتر دوم به راحتی 6 امتیاز گرفته بود در ادامه‌ی بازی نتوانست نمایش خوبی داشته باشد و با شتاب زدگی توپ ها را از دست می داد. اردن از این فرصت به خوبی استفاده کرد و فاصله‌ی امتیازاتش را با ایران به 9 امتیاز کاهش داد. اما پرتاب‌های سه امتیازی موفق آفاق اختلاف را بیشتر کرد و ایران در پایان نیمه‌ی اول 32 بر 17 به پیروزی رسید.

کوارتر سوم

اردن در این کوارتر رقابتی پایاپای با ایران داشت و اشتباه‌های زیادی از سوی بازیکنان و اقدام به پرتاب‌های ریسکی باعث شد ایران در نیمه‌ی اول کوارتر سوم همانند اردن 7 امتیاز کسب کند. حامد آفاق پس از چندین دقیقه که ایران امتیازی نگرفته بود یکی از دو پرتاب آزاد را به امتیاز تبدیل کرد. اردن که در دو کوارتر اول تنها 17 امتیاز به دست آورده بود در این کوارتر 16 امتیاز گرفت. ایران در پایان این کوارتر 48 بر 33 به پیروزی رسید.

کوارتر چهارم

اردن همانند کوارتر سوم بازی را خوب آغاز کرد. شتاب زدگی بیش از اندازه بازیکنان ایران باعث شد در چندین صحنه توپ را در زیر حلقه از دست بدهند، هرچند عملکرد خوب حامد سهراب نژاد و اصغر کاردوست در زیر حلقه به اردنی‌ها اجازه‌ی کسب امتیاز نمی داد. پرتاب سه امتیازی جواد داوری اختلاف را به امتیاز 20 رساند.

ایران در پایان با نتیجه‌ی 67 بر 43 اردن را از پیش رو برداشت.

در دیگر دیدار مرحله‌ی یک چهارم نهایی، کره جنوبی با نتیجه‌ی 74 بر 66 فیلیپین را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

برنده‌ی دیدار تیم‌های چین و قطر که به احتمال فراوان تیم میزبان خواهد بود، در نیمه نهایی مقابل ایران قرار خواهد گرفت. تیم ملی بسکتبال ایران که در بازی‌های آسیایی 2006 دوحه به نشان برنز دست یافته بود در صورتی که بتواند دیدار بعدی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد، برای نخستین بار فینال بازی‌های آسیایی را تجربه خواهد کرد

کد خبر 121544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز