سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

بعد از درخشش غیرمنتظره تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی گوانجو، در نخستین روز برگزاری مسابقات کشتی آزاد، 2 ملی‌پوش ایران ناکام بودند

کشتی

پیش از شروع مسابقات کشتی، غلام محمدی سرمربی تیم ملی گفته بود که در هر 7 وزن به‌دنبال کسب مدال طلا هستیم اما دیروزتنها 2 مقام پنجمی به تیم ملی کشتی آزاد رسید. درابتدا حسن رحیمی، کشتی‌گیر وزن55 کیلوگرم در مسابقات شرکت کرد و در پایان حتی از گرفتن مدال برنز هم بازماند. حسن رحیمی البته شروع خوبی داشت و در نخستین گام موفق شد حریفی از تاجیکستان را شکست دهد.

او اما در مسابقه با دلشاد منصوراف از ازبکستان ناکام بود و بعد از آن در گروه شانس دوباره کشتی‌گیری از یمن را از پیش رو برداشت. به این ترتیب، حسن رحیمی به مسابقه رده‌بندی صعود کرد و می‌توانست نخستین برنز تیم ملی کشتی آزاد را به دست بیاورد. ملی‌پوش وزن 55 کیلوگرم در مسابقه رده بندی مقابل کیم هیوساب از کره‌جنوبی قرار گرفت و با قبول شکست مقابل حریف کره‌ای خود مدال برنز را هم از دست داد.

رحیمی در تایم اول این مسابقه پیروز شد؛ اما با توجه به رد و بدل نشدن امتیاز در وقت دوم، کار به قرعه کشیده شد و کشتی‌گیر کره‌ای پیروزی را از آن خود کرد. در وقت سرنوشت‌ساز نیز حسین رحیمی، شکست خورد تا مقامی بهتر از پنجمی نصیبش نشود.

رحیمی در حالی این مبارزه را واگذار کرد که داوری این کشتی به‌صورت محسوسی به سود کشتی‌گیر ازبکستانی بود و مربیان ایران هم به این مسئله معترض بودند. در تایم دوم درحالی‌که گوی به سود منصوراف بود، رحیمی به‌خوبی پایش را از دست حریف خارج کرد اما داور کره‌ای بدون دلیل یک امتیاز به منصوراف داد تا او برنده شود.

البته رحیمی هم نباید اجازه می‌داد کار به برداشتن گوی بکشد. رحیمی در طول کشتی دو بار به پاهای حریف رسید اما نتوانست منصوراف کهنه کار را خاک کند. بعد از اتمام کشتی‌های وزن 55 کیلوگرم، سعید احمدی در وزن 66 کیلوگرم برای ایران به میدان رفت. او بعد از یک دور استراحت و شکست برابر حریف مغولی، در گروه بازنده‌ها در ابتدا کشتی‌گیر یمن را شکست داد و بعد از آن برای کسب مدال برنز برابر گائو فنگ از چین قرار گرفت.

احمدی در وقت اول یک - صفر پیروز شد اما درحالی‌که از ناحیه زانو دچار مصدومیت شده بود، در 2 تایم بعدی شکست خورد. کشتی‌گیر چینی که وضعیت پای احمدی را می‌دید تمام زیرگیری‌های خود را از پای راست و مصدوم این حریف انجام داد جالب اینکه در پایان کشتی احمدی را که توان راه رفتن نداشت بغل کرد و به سمت مربیان ایرانی برد. به این ترتیب، سعید احمدی هم مثل رحیمی در رتبه پنجم قرار گرفت؛ کسی که جانشین مراد محمدی در تیم ملی شده بود.

وزن‌کشی 3 وزن دوم کشتی آزاد

دیروز به غیراز برگزاری 2 وزن اول مسابقات کشتی آزاد، وزن کشی اوزان 66، 74 و 84 کیلوگرم برای رقابت‌های امروز مشخص شد. به این ترتیب، در وزن 66 کیلوگرم که 16 کشتی‌گیر حضور دارند، مهدی تقوی در دور اول به مصاف لئونید اسپریدینوف از قزاقستان می‌رود و درصورت پیروزی با برنده کشتی‌گیران چین و پاکستان روبه‌رو خواهد شد.

در وزن 74 کیلوگرم، صادق گودرزی در دور اول به مصاف فهریانسیان از اندونزی می‌رود و درصورت پیروزی در دور دوم با برنده دیدار کشتی‌گیران قرقیزستان و کره‌شمالی روبه‌رو می‌شود. در گروه گودرزی کشتی‌گیران کره‌جنوبی، ازبکستان و قزاقستان حضور دارند. در وزن 84 کیلوگرم نیز جمال میرزایی در دور اول به مصاف بیکدوردیف از ترکمنستان می‌رود و درصورت پیروزی در دور دوم با
محمد الخیاط از سوریه روبه‌رو می‌شود. در گروه میرزایی، کشتی‌گیران قزاقستان و ژاپن نیز حضور دارند؛ جالب اینکه در این وزن زائوربک سوخیف قهرمان جهان از ازبکستان وزن کشی نکرد. مسابقات روز دوم کشتی آزاد از صبح امروز شروع می‌شود.

طلا برای‌ ازبکستان و مغولستان‌

دیروزکشورهای ازبکستان و مغولستان مدال‌های طلای 2 وزن اول کشتی آزاد در بازی‌های آسیایی را به‌خود اختصاص دادند. درحالی‌که حسن رحیمی و سعید احمدی نتوانستند تیم ملی کشتی آزاد را در بازی‌های آسیایی صاحب مدال کنند، دلشاد منصوراف از ازبکستان قهرمان وزن 55کیلوگرم شد، مدال نقره به یانگ کیونگ ایل از کره‌شمالی و برنز این وزن نیز به کیم هیو ساب از کره‌جنوبی رسید. در وزن 60 کیلوگرم نیز گانزوریگ از مغولستان طلا گرفت، مدال نقره به هیرویوکی اودا از ژاپن رسید و مدال برنز این وزن نیز به گائو فنگ از چین تعلق گرفت.

کد خبر 121531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز