همشهری آنلاین: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از برنامه ریزی برای خروج هواپیمای توپولف از ناوگان هواپیمایی کشور تا پایان بهمن خبر داد.

حمل و نقل

به گزارش واحد مرکزی خبر، رضا نخجوانی در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه حدود 21 فروند هواپیمای توپولف به صورت ملکی در کشور داریم، گفت: این هواپیما به رغم داشتن 20 سال سابقه استفاده در کشور فاقد ویژگی‌ها و شرایط اقتصادی لازم برای ماست و دستاوردی برای ما نداشته است.

وی افزود: بیشترین تعداد این هواپیماها متعلق به شرکت ایران ایرتور است و این شرکت اعلام کرده است تا اواخر بهمن هواپیمای دیگری جایگزین توپولف خواهد کرد.

نخجوانی ادامه داد: براساس این برنامه ریزی به سایر شرکت‌هایی که هواپیمای توپولف دارند، اعلام کرده‌ایم تا پایان بهمن برای جایگزین کردن آن فرصت دارند.

وی گفت: هواپیمای جایگزین از سوی شرکت‌های هواپیمایی و باتوجه به ویژگی‌های مختلف از جمله ویژگی اقتصادی هواپیماها انتخاب خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه هواپیمای ام دی مانند بقیه هواپیماها در دنیا در حال پرواز است و برخی از ویژگی‌های موردنظر ما را دارد، افزود: پیش بینی ما این است که شرکت‌های هواپیمایی می توانند از هواپیمای بسیار بهتری از هواپیمای ام دی استفاده کنند.

نخجوانی این امر را باتوجه به بستر اقتصادی فراهم شده در کشور و افزایش نرخ بلیط هواپیماها امکان پذیر دانست.

وی گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد وسیله ای بدون داشتن شرایط و حداقل استانداردهای فنی و عملیاتی پرواز کند و ایمنی و جان دیگران را به خطر بیندازد.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همیشه از دارندگان توپولف خواسته شده است که جهت گیری آنها به سمت ناوگانی باشد که مردم به آن علاقه دارند و در این کار واقعیت‌های اقتصادی را نیز درنظر داشته باشند.

کد خبر 121157
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز