معاونان حمل‌ونقل و ترافیک کلانشهرهای کشور با تاکید براینکه برای کاهش دغدغه و نگرانی‌های مردم تمام تلاش خود را خواهند کرد، با اشاره به مشکلات ترددهای روزانه شهروندان، خواستار توجه ویژه دولت به توسعه حمل‌ونقل عمومی و پرداخت بموقع و کامل اعتبارات مصوب این بخش شدند.

در جلسه فوق العاده معاونان حمل‌ونقل و ترافیک کلانشهرهای کشور که پیرامون بررسی آثار و تبعات اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها روی حمل‌ونقل عمومی و ترددها برگزار شد، معاونان شهرداران کلانشهرهای کشور با اشاره به اینکه با اجرای این قانون و تغییر قیمت سوخت به‌طور حتم تقاضای سفر با وسایل نقلیه عمومی افزایش خواهد یافت، خواستار حمایت‌های جدی دولت از توسعه حمل‌ونقل عمومی و پرداخت بموقع اعتبارات این بخش شدند.

سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل ونقل و ترافیک تهران در این جلسه اظهار کرد: آنچه با اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها قطعی است افزایش تقاضای سفر با وسایل نقلیه عمومی است اما با وضعیت موجود و عدم‌پرداخت یارانه بلیت و همچنین اعتبارات مصوب این بخش قاعدتا قادر به پاسخگویی به نیازهای جدیدی نیستیم.وی ادامه داد: براساس قانون حمل‌ونقل و عمومی باید سالانه 4 هزار میلیارد تومان به حمل‌ونقل عمومی در شهرها اختصاص یابد که متأسفانه طی سال‌های اخیر این موضوع محقق نشد و هیچ‌یک از کلانشهرها از ابتدای سال تاکنون ریالی بابت یارانه بلیت دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه مجهولات اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها اکنون بسیار بیشتر از معلومات آن است، گفت: هنوز مشخص نیست که یارانه‌ها چگونه اختصاص می‌یابد، به چه میزان برای کدام گروه‌ها و...، در این شرایط آنچه با آن روبه‌رو هستیم، تدبیر در تاریکی است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک افزود: حتی اگر با اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها و تغییر قیمت سوخت 10 درصد از تقاضای سفر با حمل‌ونقل شخصی کاسته و به حمل‌ونقل عمومی افزوده شود باید برای پاسخگویی به این نیازها حداقل 2هزار دستگاه اتوبوس یا معادل ناوگان فعلی مترو به مجموعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران افزوده شود. هوشنگ خندان دل معاون حمل‌ونقل و ترافیک مشهد نیز در این جلسه گفت: شهر مشهد از ابتدای سال تاکنون هیچ کمکی از سوی دولت دریافت نکرده است؛ یعنی نه ریالی بابت یارانه بلیت اتوبوس و نه اتوبوس جدید.

روشنی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک تبریز نیز در ادامه اظهار کرد: چشم امید کلانشهرها به کمک‌های دولت است و درصورتی که حمایت‌های لازم از شهرداری‌ها صورت نگیرد و اعتبارات مصوب پرداخت نشود، با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

محمود رضایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شیراز نیز گفت: با اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها، صرفه جویی‌های کلانی صورت می‌گیرد که انتظار می‌رود، دولت بخشی از اعتبارات ناشی از صرفه‌جویی‌ها را برای توسعه حمل‌ونقل عمومی هزینه کند تا شهروندان با افزایش قیمت سوخت بتوانند حداقل به جای وسیله شخصی خود از وسایل نقلیه عمومی مناسب استفاده کنند.

کد خبر 116234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز