گروه شهری: حمل‌ونقل درون شهری در حوزه اختیارات شهرداری‌ها باقی ماند.

ایستگاه اتوبوس

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مدیریت شهری دولتی نمی‌شود، گفت: شهرداری‌ها به‌عنوان نهادهای عمومی حاکمیتی در برنامه پنجم توسعه مطرح شده و می‌بایست مورد حمایت بیشتر دولت و مجلس قرار بگیرند.
حجت‌الاسلام حسن نوروزی به سما گفت: در لایحه پیشنهادی برنامه پنجم چند ماده مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها بود که یکی از این موارد مربوط به مدیریت واحد شهری است.

به گفته این نماینده مجلس، تنها موضوعی که در این ماده وجود دارد، عدم‌وجود نظارت بر عملکرد شوراهاست و لذا در راستای ایجاد سیستم نظارتی، ساز و کارهایی تعریف شده است.وی ادامه داد: از آنجایی که هیچ نظارتی بر عملکرد شوراها وجود ندارد، مشکلات زیادی را برای شهرداری‌ها به‌وجود می‌آوردند که نمونه آن اعمال فشار به شهرداران، دخالت در امور شهری و پیمانکاران و... است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از آنجایی که شوراها موقت هستند به آینده فکر نمی‌کنند و به همین خاطر برخی نمایندگان بر این اعتقادند که باید استانداران نظارت بر شوراها را بر عهده بگیرند، با این حال موضوع مدیریت واحد شهری به قوت خود باقی است و مجلس تلاش می‌کند جایگاه این مقوله را در برنامه پنجم مشخص کند.

نوروزی با تاکید بر اینکه با این برنامه و تغییرات، مدیریت شهری، دولتی نخواهد شد، ادامه داد: ماده 64 قانون برنامه پنجم نیز که با موضوع مدیریت یکپارچه حمل ونقل مطرح شد، با اضافه شدن موادی به قانون قبلی تصویب شد.به گفته وی، در این ماده قرار شد وزارت کشور، وزارت راه و ترابری، وزارت مسکن و شهرسازی و شورای‌عالی استان‌ها درخصوص حمل ونقل برون شهری تصمیم بگیرند و مدیریت حمل ونقل درون شهری همچون گذشته بر عهده شهرداری‌ها باشد.

کد خبر 114245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز