رئیس ستاد مدیریت‌ حمل‌و‌نقل و سوخت کشور در آستانه آزاد‌سازی‌ قیمت حامل‌های انرژی، 5‌اقدام و برنامه دولت برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت حمل‌ونقل برون‌شهری را تشریح کرد.

جاده

به گزارش فارس، محمد رویانیان نخستین اقدام فوری در این زمینه را افزایش منطقی قیمت حمل‌ونقل اعلام کرد و افزود: لازم است افزایش قیمت مجاز و منطقی خدمات حمل‌ونقل را براساس تغییر قیمت سوخت بپذیریم.

وی با بیان اینکه دومین مورد، حفظ قیمت لاستیک و روغن خودرو است، گفت: هر میزان لاستیک و روغن برای ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی نیاز است در حال حاضر دولت حاضر است به قیمت عمده و زیر قیمت بازار به ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری تحویل ‌دهد.

رویانیان با اشاره به ایجاد خطوط اعتباری برای راننده‌ها به‌عنوان سومین اقدام عاجل در اثنای اجرای قانون هدفمند‌سازی، تصریح کرد: راننده‌های کامیون مبلغ یک میلیون تومان، راننده‌های اتوبوس مبلغ 800 هزار تومان، رانندگان مینی‌بوس مبلغ 600هزار تومان و رانندگان سواری بین‌شهری 500 هزار تومان دریافت می‌کنند؛ در واقع نفت‌گاز و بنزین به‌صورت نسیه به رانندگان فروخته می‌شود.
رئیس ستاد مدیریت‌ حمل‌و‌نقل و سوخت کشور به بیمه رانندگان نیز اشاره کرد و توضیح داد: 50‌درصد بیمه رانندگان در سال اول به طریق ماهانه از سوی دولت پرداخت می‌شود و در واقع 50 هزار تومان بلاعوض به آنها پرداخت می‌شود.

رویانیان بهینه‌سازی، مدیریت و نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل را پنجمین اقدام ضربتی در این‌باره دانست و گفت: در آخرین جلسه نهایی دولت در بخش حمل‌ونقل، جدولی به تصویب رسید که ایجاد سامانه‌های الکترونیکی درگاه ملی حمل بار، اعمال کنترل و نظارت مؤثر بر خدمات، کمک به توسعه ناوگان برون‌شهری ریلی و ایجاد پایانه‌های غیرمتمرکز در 400 دهستان پرتردد، از موارد قابل ذکر در جدول مذکور است.

کد خبر 120379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز