سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

یادمان باشد در ستون‌‌ بازار همین صفحه چنانچه سراغ موضوع شیر‌های آب رفتیم، در کنار شیر‌های استیل، چدنی و...، شیر‌های چوبی که نمونه‌ای از آن‌را در تصویر مشاهده می‌کنید را هم معرفی کنیم.

هدر رفتن آب

البته این نسل جدید از شیر‌های آب در بازار یافت نمی‌شوند و اغلب دست‌ساز هستند. موادلازم برای تهیه آن نیز چند تکه چوب برای قراردادن در محل شکستگی لوله، کمی بی‌توجهی به صرفه‌جویی در مصرف آب شرب و بالاخره رهگذران بی‌‌توجه است. البته نتیجه کار ممکن است به جای یک شیر آب همین فواره‌ای از آب در بیاید که می‌بینید.

آب جاری شده در سطح خیابان نیز برای لیز‌خوردن دوچرخه‌سواران و موتورسواران همه شرایط را فراهم می‌آورد. بنابراین به جای تماشای چنین مناظری چنانچه زود مراتب را به اطلاع سازمان‌ مربوط برسانید کمتر شاهد چنین مشکلاتی خواهیم بود. یادآوری این نکته ضروری است که احساس مسئولیت در برابر شهر و محل زندگی‌مان ایجاب می‌کند که هر نوع نقصان را اطلاع‌رسانی کنیم.

باجه تلفن گرم

اگر بالای یکی از باجه‌های تلفنی که صفحه‌ دیجیتالش دائم اخبار مفید و قابل‌توجه را نمایش می‌دهد یک بخاری دیدید، به‌هیچ وجه لازم نیست ذوق زده شوید. این بخاری برای گرم‌شدن شهروندان بالای سر آنها نصب نشده است بلکه متعلق به فروشنده لوازم‌خانگی همان اطراف است و به احتمال زیاد انبارش تا سقف از کالا پر شده است.

با وجود این اشتهایش اجازه نمی‌دهد از این فضای خالی بالای باجه تلفن چشم‌پوشی کند. البته ماجرای خوش‌اشتهایی برخی کسبه محدود به صنف فروشندگان لوازم‌خانگی نمی‌شود، برخی از خواربارفروش‌ها دست‌کم 30 تا 40‌سانتی‌متر از فضای جلوی مغازه را نیز متعلق به خود می‌دانند. لاستیک‌فروش‌ها هم که عادت دارند چند حلقه لاستیک روی درخت جلوی مغازه آویزان کنند و الی آخر.

معنای تابلوها

این روزها کمبود جای پارک باعث شده تا هرروزه شهروندان با هزار و یک‌صحنه جدید پارک خودروها در محدوده‌های توقف‌ممنوع روبه‌رو شوند. خیلی وقت‌ها سوال‌های متعددی در ذهن شهروندان نقش می‌بندد که چرا راننده‌ای باید در تقاطع‌ها یا جلوی در پارکینگ‌ مجتمع‌ها خودرواش را پارک کند و برود. شاید گاهی تنها دلیلی که می‌توان برای اینگونه پارک‌کردن‌ها پیدا کرد کج‌فهمی برخی راننده‌ها از معنای تابلوهای راهنمایی و رانندگی باشد.

به‌طور نمونه دلیل اینکه راننده‌ها می‌دانند پارک کردن در محدوده توقف ممنوع آنها را با جریمه پلیس روبه‌رو می‌کند ولی بازهم درست زیر تابلوی «توقف مطلقا ممنوع» پارک می‌کنند را فقط به کج‌فهمی یا به‌کاربردن فعل معکوس از سوی آنها می‌توان ربط داد.

به احتمال زیاد این دلیل به راننده خودرویی که در عکس مشاهده می‌کنید نیز مربوط می‌شود چراکه معنای ایست و سپس با احتیاط رد شوید تابلو را با «می‌توانید کلا توقف کنید» آن هم در یک‌تقاطع، اشتباه گرفته است. به هر حال بهتر است راننده‌ها اگر معنای درست تابلویی را فراموش می‌کنند سری به کتاب آموزش رانندگی بزنند.

جاصابونی هوشمند

اینکه همیشه خودمان هوشمند باشیم و از مواردی که باعث سرماخوردن می‌شود پیشگیری کنیم یک‌طرف قضیه است و اینکه تجهیزات هوشمندی برای کاهش تماس دست با وسایل عمومی به‌کار گرفته شود طرف دیگر قضیه. به‌طور نمونه جاصابونی‌های هوشمند از جمله وسایلی محسوب می‌شوند که تماس دست افراد را با ظرف مایع دستشویی به‌کلی از بین می‌برند.

استفاده از این وسیله در مراکز عمومی به‌خصوص بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها باعث می‌شود تا هیچ میکروبی روی جاصابونی جا‌خوش نکند. هیچ‌نیازی هم نیست که نمونه‌های خاص و فانتزی این وسایل مانند جاصابونی‌های موزیکال خریداری شود؛ همین که بهداشت رعایت شود کافی است.

کد خبر 120384

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز