همشهری‌آنلاین: هکرهای چینی به رایانه‌ی شخصی یک دادستان ارشد تایوان که مسوول تحقیقات درباره چندین پرونده از جمله پرونده‌ی جاسوسی چین در تایوان بود حمله کردند.

هک

 

به گزارش ایسنا، هکرهای چینی موفق شدند به اطلاعات محرمانه‌ای که در رایانه شخصی هوآنگ‌ موسین - دادستان ارشد تایوان - بود، دسترسی پیدا کنند.

در میان پرونده‌هایی که وی مسوول آن‌ها بود، یک پرونده مربوط به جاسوس چینی در دفتر ریاست جمهوری تایوان است.

مجله‌ی نکست به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد دفتر امنیت ملی تایوان ابتدا در ماه ژوئن متوجه حملات اینترنتی شد و دستور داد تا رایانه شخصی هوآنگ برنامه‌ریزی مشخص شود تا از امنیت در مقابل افشای اطلاعات برخوردار شود.

دفتر دادستانی تایوان اظهار نظری در این خصوص نکرده اما دفتر امنیت ملی تایوان هفته گذشته اعلام کرد نزدیک به نیم میلیون حمله اینترنتی در طول یک ماه در تایوان صورت گرفته که تنها قسمت کوچکی از آن‌ها مربوط به هکرهای چینی است و نزدیک به 60 درصد حملات اینترنتی داخلی است.

این دفتر اعلام کرد: در طول ده ‌ماه‌ گذشته هکرهای چینی 598 هزار حمله اینترنتی علیه تایوان انجام دادند و این میزان تنها 12 درصد کل حملات انجام شده علیه تایوان است.

وب‌سایت‌های دولتی تایوان معمولا با حملات اینترنتی هکرهای چینی مواجه می‌شوند، این حملات در زمان شدت گرفتن اختلافات دو کشور افزایش می‌یابد. [حمله هکرهای چینی: اینبار فرانسه]

تایوان در سال 1949 پس از جنگ داخلی چین از این کشور جدا شد اما پکن همچنان مدعی است این کشور یکی از استان‌های چین است.

کد خبر 121079
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز