همشهری آنلاین: بیست وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه عصرامروز با پیام رئیس جمهور آغاز به کار کرد.

جشنواره فیلم

به گزارش واحد مرکزی خبر،درمراسم امروزمعاون امورسینمایی وزیرارشاد و جمعی ازهنرمندان و دست اندرکاران سینما و تئاتر کشور حضور داشتند.

درآغاز این مراسم هاشم میرزاخانی دبیرجشنواره ،پیام محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور را به این جشنواره قرائت کرد.

در این پیام آمده است: درحالی بیست وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود که ما هر روز شاهد شکوفایی و خلاقیت جوانان ایرانی در داخل و خارج از کشور هستیم. هنرمندان خلاق و جوانان فیلم‌ساز با شور و نشاط می‌توانند با آثار خود زیبایی‌های متنوع خلقت و باورهای معنوی و ملی را در زمینه‌های مختلف هر روز بیش از پیش وسعت و عمق بخشند تا جهانیان در آینه آثارشان عدالت‌جویی، صلح‌طلبی و ایمان و معنویت را مشاهده کنند.

اگرچه ساخت فیلم کوتاه در هیچ کشوری چندان اقتصادی نیست ولی باید سعی کرد بر این معضل مهم فائق آمد تا در آینده بتوان بازتاب رنج، شادی و امید برای تجربه زندگی بهتر را بیش از گذشته در آثار هنری جلوه داد.

در این پیام خاطر نشان شده است: فیلم کوتاه چشم‌انداز سیال و صمیمی سرشار از رایحه طراوت و خلاقیت‌هاست که پنجره‌ای برای دیدن و حوزه کاری مؤثری برای جوانان مستعد و چشم‌اندازی لبریز از تازگی، زیبایی، شکوه و رنگین کمانی از معانی تازه و بدیع را به ارمغان می‌آورد. مطمئن باشید اگر از دریچه زلال و شفافت صمیمیت و صداقت این جوانان مستعد به دنیا نگاه شود شگفتی‌ها و زیبایی‌های بی شماری را به تماشا خواهیم نشست. امید آن که جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بتواند در تقویت باورهای دینی و ملی و تقویت همکاری‌های بین‌المللی هنرمندان نقش مؤثر و تعیین کننده ایفا نماید. برای کلیه هنرمندان و دست‌اندرکاران این جشنواره آرزوی موفقیت و روزافزون می‌کنم.»

دراین مراسم همچنین معاون سینمایی وزیر ارشاد نیز در سخنانی با بیان اینکه مدیریت جدید سینمای جوان در تلاش است با کمک فعالان این بخش فصل جدیدی را در سینمای جوان ایجاد کند و منزلتی دوباره به ان بخشد افزود: این جشنواره فرصت خوبی برای فیلمسازان کوتاه است تا با سینمای کوتاه دیگران آشنا شوند.

جواد شمقدری با تمجید از انگیزه بالای فیلمسازان جوان تصریح کرد: این انگیزه خوب است اما نباید در آن شتاب شود. تقلید، سیر رشد سینماگر جوان را از بین می‌برد البته در این بین سیستم‌های آموزشی باید متحول شوند و مدرسان باید اجازه دهند فیلمسازان در همه حوزه‌ها ورود کنند.

وی افزود : همچنین در این راه پژوهش و مطالعه و آشنایی با آثار فیلمسازان دیگر بسیار مؤثر است.

بنابراین گزارش در ادامه مراسم گشایش بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه، از فیلمسازان برگزیده دوره‌های گذشته این جشنواره، تقدیر شد.

در این بخش از جواد شمقدری با فیلم کوتاه ( یا زهرا) ، محمدرضا سرکانیان (گریز)، طیبه فلکیان (گل کویر)، مهرداد اسکویی (در تاریخ او)، محمد حمیدی‌ مقدم(فضای خاکی)،فرشته کریم‌بلند( گلبرگ)، گل‌حسین نوری (ساحل سفید)، حسین ایزدی ‌شهری (مرهمی باید ساخت)، سلیمان رضایی (‌سی‌پی‌ سبز)، مهرداد اسکویی (خانه مادری‌ام مرداب)، شاهد احملو (سینماسگ)، پربوین دنیافر (پروانه روی شانه)، علی‌محمد قاسمی (باد سرخ)، شهرام علیدی (آخرین روستای سرشماری نشده)، پوپک مظفری (آن)، محمدعلی فارسی (پرونده هلیاس)، هومن سیدی (دندان آبی) و داریوش غریب‌زاده (بومرنگ) تقدیر شد.

در مراسم امروز همچنین از وب گاه انجمن سینمای جوان رونمایی شد.علاقه مندان می توانند اطلاعات مربوط به فیلمسازان جوان و همچنین آثار آنها را در این وب گاه به نشانی www.iycs.ir تماشا کنند. 

کد خبر 121056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز